مدیرکل کمیته امداد استان قم:

کمک‌های مردمی کمیته امداد قم ۵۰ درصد رشد داشته است

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: با وجود رکود حاکم بر کشور، نسبت به سال‌های گذشته ۵۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به کمیته امداد بوده که ۵۰ درصد رشد را نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر میرشکار در نشست خبری که به‌صورت مجازی به مناسبت 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، با اشاره به مسائل جاری کشور اظهار داشت: امیدواریم با رفع دغدغه‌های مربوط به ویروس کرونا، شاهد شادی و حضور پررنگ همشهریان در همه عرصه‌ها به‌ویژه در عرصه کمک به نیازمندان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان پیشگام بودن هم استانی‌های عزیز در کمک به نیازمندان گفت: کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد نورانی، همواره امانت‌دار مردم بوده و با پذیرفتن امانت‌های آن‌ها در جهت رفع دغدغه‌های نیازمندان تلاش می‌کند.

وی به ارائه عملکرد یازده‌ماهه گذشته کمیته امداد قم پرداخت و افزود: حدود 21 هزار خانواده از کمیته امداد قم به‌صورت مستمر کمک دریافت می‌کنند که این کمک‌ها علاوه بر خدمات معیشتی از محل کمک‌های مردمی بوده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بیش از 52 میلیارد تومان مستمری برای این 21 هزار خانواده دریازده ماهه نخست امسال پرداخت‌شده است.

میرشکار بیان کرد: در حال حاضر، 840 سالمند در استان قم داریم که متأسفانه دچار زخم بستر شده و نیاز به پرستار و یک سری خدمات ویژه دارند و عمده آن‌ها در روستاها ساکن هستند، کمیته امداد قم علاوه بر خدمات پرستاری به‌صورت ماهیانه هزینه‌ای به این افراد پرداخت می‌کند و طی یازده ماه گذشته بیش از 100 میلیون تومان هزینه‌های جانبی به سالمندان پرداخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حدود هزار کودک زیر 6 سال در استان قم بنا به کار کارشناسی وزارت بهداشت دچار سوءتغذیه هستند، گفت: کمیته امداد قم ماهیانه 100 هزار تومان به این افراد کمک تغذیه پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: همچنین برای 25 هزار نفر به‌منظور جبران بخشی از هزینه‌ها، دفترچه سلامت صادر کرده‌ایم که علاوه بر هزینه‌های تکمیلی درمان، طی یازده ماه بیش از 3 هزار میلیارد تومان به این افراد توسط کمیته امداد پرداخت‌شده است.

میرشکار از بهره‌مند شدن بیش از 1300 نفر از خدمات کمک‌هزینه ازدواج کمیته امداد طی یازده ماه گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: این افراد حداقل از 6 تا 12 میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به خدمات حوزه مسکن که از سوی کمیته امداد قم به مددجویان ارائه‌شده گفت: بیش از 700 نفر از ودیعه استفاده و همچنین 1600 نفر به‌صورت ماهیانه از کمک‌هزینه اجاره بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم مطرح کرد: 4500 نفر از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد کمیته امداد استان طی یازده ماه نخست سال جاری بهره‌مند شده‌اند و این افراد از 5 میلیون‌تا 10 میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند.

میرشکار ادامه داد: 48 هزار نفر نیز علاوه بر افرادی که به‌صورت مستمر خدمات از کمیته امداد قم خدمات دریافت می‌کنند، به‌صورت موردی مراجعه و 13 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک دریافت کرده‌اند.

وی با بیان خدمات ارائه‌شده در حوزه اشتغال اظهار داشت: امسال حدود 52 میلیارد تومان وام اشتغال به 1700 نفر پرداخت‌شده که این افراد عمدتاً در مرزی بودند که اگر کمک صورت نمی‌گرفت باید مددجوی امداد می‌شدند، همچنین در برنامه داریم که این تعداد را به 2 هزار نفر برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: با وجود رکود حاکم بر کشور، نسبت به سال‌های گذشته 54 میلیارد تومان کمک‌های مردمی به کمیته امداد بوده که در بخش‌های مختلف اکرام ایتام، صدقات و بخش‌های مبتنی بر نیاز عامه انجام‌گرفته که 50 درصد رشد را نسبت به 11 ماهه سال گذشته نشان می‌دهد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17122
اخبار مرتبط

نظرات شما