هفته آینده نتیجه اولیه بررسی لایحه بودجه اعلام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی گفت‌وگویی اظهار داشت: ما این لایحه را بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) دریافت کردیم و میان اعضای شورا توزیع و بررسی این لایحه از همان دیروز آغاز شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر به طور طبیعی ایراد‌هایی به این لایحه وارد شود ادامه بررسی و رفع ایراد‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خواهد بود؟ اظهار داشت: بله باید کمیسیون تلفیق ایراد‌های احتمالی را برطرف و آن را به شورای نگهبان اعاده کند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره روند بررسی لایحه بودجه در این شورا با توجه به مهلت ۲۰ روزه گفت: ما تلاش می‌کنیم که در نخستین فرصت ممکن نظرمان را در این باره اعلام کنیم و الزاما منتظر ۲۰ روز مهلت، نخواهیم ماند.

کدخدایی در ادامه گفت: اذن مقام معظم رهبری، مربوط به مراحلی بود که در مجلس شورای اسلامی محل رسیدگی قرار گرفت اجازه‌ای که مربوط به اصل ۸۵ قانون اساسی است و از نمایندگان به طور غیرحضوری اخذ رای شد.

وی افزود: آنچه که در اذن معظم له آمده مربوط به مراحل رسیدگی در مجلس شورای اسلامی است و ما هم در شورای نگهبان مراحل رسیدگی خودمان را خواهیم داشت، به ویژه سقف ۲۰ روز مهلتی که برای رسیدگی به این لایحه داریم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17138
اخبار مرتبط

نظرات شما