فرماندار قم:

مردم از سفرهای درون استانی خودداری کنند

فرماندار قم با اشاره به روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا، گفت: برای کنترل و مقابله با شیوع این بیماری مردم تا پایان تعطیلات باید از سفرهای درون استانی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی حیدری  اضافه کرد: قرنطینه خانگی و خودداری از سفرهای درون استانی باید بیش‌ازپیش مورد توجه مردم قم باشد.

وی افزود: یکی از تصمیم‌ها و رویکردهای اصلی استان در جهت رفاه حال عمومی و کنترل بیماری کرونا، جلوگیری و فرهنگ‌سازی به مردم برای لغو سفرهای تفریحی در شرایط حاکم بر کشور می‌باشد.

فرماندار قم تصریح کرد: هرکدام از بخش‌های پنج‌گانه استان دارای ظرفیت‌های بکر توریستی هستند که در طول سال و به‌ویژه تعطیلات میزبان گردشگران بومی و خارج از استان می‌باشند اما باید نگرانی مردم روستاهای توریستی قم مدنظر قرار بگیرد.

وی همچنین ادامه داد: باید تجهیزات پزشکی مقابله با ویروس کرونا به‌صورت گسترده در اختیار مردم قم قرار بگیرد و دستورالعمل‌های بهداشتی لازم نیز همراه آن توزیع شود.

فرماندار قم اظهار داشت:  باید شرایط مواجه با کرونا را مانند دیگر بیماری‌ها فراهم کنیم و  هرچقدر امکانات بیشتری داشته باشیم، جنبه‌های روانی این بیماری در جامعه کمتر خواهد شد.

حیدری تبلیغات و آگاهی‌رسانی را بهترین شیوه برای مقابله دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغات در این خصوص در قم آثار و نتایج مثبتی را به همراه دارد، و با مدیریت صحیح می‌توانیم به‌تدریج خطر این بیماری را رفع کنیم.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17189
اخبار مرتبط

نظرات شما