استاد حوزه و دانشگاه:

ایجاد آرامش و بالا بردن امنیت روحی و روانی خانواده‌ها ضروری است

استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که والدین و سرپرستان خانواده‌ها در مقطع کنونی باید تصمیمات درست و منطقی بگیرند، گفت: ایجاد آرامش و بالا بردن امنیت روحی و روانی خانواده‌ها ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به بروز بیماری کرونا در کشور و شهر قم اظهار داشت: به‌هرحال شیوع این بیماری در شهرهای مختلف شرایط خاص و ویژه‌ای را در کشور به وجود آورده است.

وی ادامه داد: به‌خصوص با تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌های کشور و همچنین توصیه‌های پزشکان این روزها اعضای خانواده مدت‌زمان زیادی را در خانه سپری می‌کنند، اتفاقی که می‌تواند با مدیریت صحیح تهدیدهایی که وجود دارد را به فرصت تبدیل کند.

بیات افزود: خانواده‌ها برای این ایام باید دو سه هدف عمده را دنبال کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

وی ابراز داشت: اولین هدف ایجاد آرامش و بالا بردن آستانه تحمل والدین در برابر مشکلات و مسائلی است که در این برهه تاریخی رخ می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه ایجاد آرامش و امنیت در محیط خانواده را مهم عنوان کرد و بیان داشت: منظور از امنیت در خانواده امنیت روحی و روانی است به‌طوری‌که همه اعضای خانواده باید صبور باشند و والدین در مدیریت این کار می‌توانند نقش اساسی را ایفا کنند.

وی ادامه داد: هدف دیگری که والدین باید دنبال کنند این است که اگر فرزندان ما دانش‌آموز هستند باید با برنامه‌ریزی مناسب امکان مطالعه و تحصیل را در خانه برای آن‌ها فراهم کنیم.

بیات تأکید کرد: سرگرم کردن اعضای خانواده و انجام کارهای مفید نیز موضوع دیگری است که باید در خانواده انجام شود.

وی افزود: رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌هایی را که وزارت بهداشت می‌دهد نیز باید خانواده‌ها به‌خوبی رعایت کنند به‌هرحال کانون خانواده هرچند کوچک‌ترین اما اولین جمع و اجتماعی است که انسان‌ها در آن حضور دارند و باید با رعایت اصول بهداشتی نه‌تنها امکان بیمار شدن را از خودشان بگیرند بلکه در کاهش این بیماری نیز نقش اساسی و مهم خود را ایفا کنند.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/17194
اخبار مرتبط

نظرات شما