کالاهای اساسی موردنیاز شب عید در قم تامین شده است

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: با اقدام‌های صورت گرفته در حوزه تنظیم بازار و تدارک محصولات ضروری، کالاهای اساسی موردنیاز شب عید مردم در استان تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود سیجانی بیان کرد: در همین رابطه ۳۰۰ تن سیب در قالب تنظیم بازار وارد استان شده است و از دهم اسفندماه نیز روزانه ۱۰۰ تن پرتقال وارد قم می‌شود.

وی افزود: توزیع میوه شب عید در قم از بیست و پنجم اسفندماه جاری در ۲۵ نقطه شهر با قیمت پنج تا ۱۰ درصد زیر قیمت بازار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تخصیص ۴۸۵ تن روغن و ۴۰۴ تن شکر خانوار برای توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان و همچنین جذب سهمیه‌ ۴۰۰ تن برنج هندی،‌ ۴۰۰ تن روغن، ۱۴۰ تن گوشت مرغ، ۱۴۰ تن گوشت گوساله،‌ ۳۳۳تن شکر خانوار و ۳۳۳تن شکر صنف  صنعت از دیگر اقدام‌های سازمان صمت قم برای مدیریت بازار شب عید استان است.

سیجانی گفت: در حال حاضر با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده از سوی کارگروه تنظیم بازار استان و بر اساس مکاتبات واصله از طرف اداره کل غله و خدمات بازرگانی،‌ سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام قم برای ایام پایانی سال در تامین کالاهای اساسی هیچ‌گونه کسری وجود ندارد.

وی بیان کرد: شکر ازجمله کالاهای اساسی موردنیاز ایام پایانی سال است که در این خصوص با توجه به مکاتبات انجام‌شده تاکنون بیش از ۶۶۰ تن از این محصول برای مصرف اسفندماه استان تخصیص‌یافته است و رایزنی‌ها برای افرایش این میزان همچنان ادامه دارد تا در تامین شکر با کمبودی مواجه نشویم.

وی در خصوص به‌کارگیری ظرفیت‌ شماری از واحدهای صنعتی قم برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی نیز گفت: در این واحدها بازرس مقیم مستقرشده تا برای مدیریت بهتر بازار این محصولات، گزارش سطح تولید و روند فعالیت آن‌ها به‌صورت روزانه به سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده ارائه شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17208
اخبار مرتبط

نظرات شما