انجام آزمایش موشکی جدید از سوی کره شمالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،رسانه‌های کره جنوبی از انجام آزمایش جدید موشکی از سوی کره شمالی خبر دادند.

بر این اساس، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ سه پرتابه جدید به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

رسانه‌های ژاپنی به نقل از منابع آگاه دولتی اعلام کردند آزمایش جدید کره شمالی موشک بالستیک بوده است. با این وجود، منابع رسمی هنوز جزئیات دقیق از این آزمایش موشکی ارائه نکرده اند.

بر اساس این گزارش، این آزمایش دو روز پس از آن رخ داد که کره شمالی در اعتراض به محکومیت‌های خارجی درباره رزمایش‌های قبلی‌اش ، تهدید کرد اقدام «مهمی» را انجام خواهد داد.

کره شمالی هنوز به صورت رسمی درباره این آزمایش موشکی واکنشی نشان نداده است.

طی ۱۰ روز گذشته، کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر این کشور، بر دو دور رزمایش توپخانه‌ای با استفاده از تسلیحات واقعی از ماه نوامبر گذشته نظارت کرد. کیم در حالی به استقبال سال جدید میلادی رفت که وعده داد بازدارندگی هسته‌اش را تقویت خواهد کرد و در بحبوحه یک بن‌بست در دیپلماسی تحت رهبری آمریکا اعلام کرد به مهلت قانونی مهم در ارتباط با عدم آزمایش سلاح‌ها پایبند نخواهد بود.

کره جنوبی و برخی از کشور‌های اروپایی به برگزاری دومین رزمایش کره شمالی در روز یکم ماه مارس اعتراض کردند که به باور آنها، طی آن موشک‌های بالستیک شلیک شد که این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

کره شمالی تأکید می‌کند حق انجام دادن رزمایش‌های نظامی را در مواجهه با نیرو‌های آمریکایی و کره جنوبی در نزدیکی مرز‌های خود دارد.

در پی برگزاری بحث‌هایی در ارتباط با رزمایش روز یکم ماه مارس از سوی کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای صادر نکرد,​اما پنج عضو اروپایی آن آنچه را که «اقدامات تحریک‌آمیز» خواندند، محکوم کردند.

بلژیک,​ استونی، فرانسه، آلمان و انگلیس پس از آن مدعی شدند این آزمایش صلح، امنیت و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای را زیر سوال می‌برد و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که با اجماع به تصویب رسیده‌اند.

وزارت امور خارجه کره شمالی روز شنبه این پنج کشور اروپایی را به «تکرار استدلال پوچ محکومیت و نقض قطعنامه‌ای سازمان ملل متحد در هر زمانی که ما رزمایش‌های نظامی انجام می‌دهیم» متهم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی آمده است: «تفکر غیر منطقی و سفسطه این کشور‌ها به تدریج در حال شبیه شدن به اقدامات آمریکاست که در قبال ما خصومت آمیز است.»

این بیانیه می‌افزاید:​«رفتار بی‌محابای این کشور‌ها که از سوی آمریکا تحریک می‌شود، به فیوزی تبدیل خواهد شد که یک واکنش مهم دیگر ما را در پی خواهد داشت.»

پس از بن‌بست در مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا، پیونگ یانگ وعده داده است به بدعهدی واشنگتن واکنش مناسب نشان دهد. منابع خبری اعلام کردند تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی کره شمالی ۱۳ بار اقدام به آزمایش موشکی کرده است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17249
اخبار مرتبط

نظرات شما