مدیر گروه جهادی هم‌قدم تا آسمان:

آرامش روحی و روانی بیماران و کادر درمانی هدف اصلی طلاب جهادگر است

مدیر گروه جهادی هم‌قدم تا آسمان با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی گفت: آرامش روحی و روانی بیماران و کادر درمانی هدف اصلی طلاب جهادگر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  شیوع بیماری کرونا در کشور شرایط بسیار خاصی را به وجود آورده است به‌طوری‌که ازدحام بیماران ناشی از این ویروس موجب شده است که تخت‌های بیمارستانی به‌صورت کامل اشغال شود.
علاوه بر این شرایط خاصی که بیماران کرونا دارند و درصد سرایت بسیار بالا به افراد دیگر موجب شده است که مسئولان بیمارستان اجازه حضور همراه را به بیماران ندهند.

علاوه بر این جو روانی ایجادشده ناشی از بیماران موجب شده است که بسیاری از مردم ابتلا به این بیماری را پایان کار بدانند.

در این میان حضور طلاب و جهادگران در بین بیماران که از همان روزهای اول شیوع بیماری صورت گرفته همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام رضا مهکام در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به حضور طلاب جهادگر در بیمارستان‌های شهر قم اظهار داشت: طلاب در دو حوزه مراقبت و یاری‌رساندن به بیماران و درزمینهٔ روانشناسی به بیماران و کادر درمانی خدمت رسانمی می‌کنند.

وی ادامه داد: طلاب گروه جهادی هم‌قدم تا آسمان نیز که در دو سال اخیر فعالیت‌های مختلفی را داشته است درزمینهٔ روانشناسی با بهره‌گیری از اساتید حوزه و دانشگاه که در سطح دکتری هستند به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

مهکام تأکید کرد: کاهش استرس، فشارهای روانی و روحی بیماران و در برخی زمان‌ها کادر درمانی از مهم‌ترین اولویت‌های جهادگران این گروه است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات محتوا سازی برای شهروندان نیز و بیماران نیز در دستور کارگروه بوده است به‌طوری‌که فیلم‌ها و کلیپ‌های کوتاه که دارای پیام‌های بهداشتی، مراقبتی و معنوی است، تولید و در اختیار عموم قرارگرفته است.

مدیر گروه جهادی هم‌قدم تا آسمان تأکید کرد: علاوه بر این کلاس‌های آنلاین نیز با حضور اساتید برجسته در روزهای اخیر برگزارشده است.

وی در تشریح سایر اقدامات گروه بیان داشت: حضور و سرکشی در منازل خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن‌ها در اثر بیماری کرونا فوت‌شده است نیز از دیروز آغازشده است به‌طوری‌که طلاب جهادی با حضور در منازل این افراد به ابراز همدردی با آن‌ها می‌پردازند.

 مهکام افزود: علاوه بر این خانواده‌هایی که مریض کرونایی دارند نیز نیاز به آرامش روحی و روانی دارند و طلاب در منازل این بزرگواران حضور پیدا می‌کنند و به‌صورت علمی توصیه‌هایی را به آن‌ها بیان می‌کنند


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/17334
اخبار مرتبط

نظرات شما