فرمانده سپاه قم:

ظرفیت بیمارستان سیار سپاه در مجتمع یاوران مهدی ۸۰۰تخت است

سردار شاهچراغی فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع)قم با اشاره به اینکه در این نقاهتگاه تمام امکانات فراهم است گفت:این بیمارستان در ۹ لاین طراحی شده است که ظرفیت آن 800تخت است.

 سردار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به بیمارستان سیار سپاه در مجتمع یاوران مهدی(عج)‍‍ اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای مدیریت بحران استان و قرارگاه زیستی مقررشد کسانی که از بیمارستان مرخص می شوند و ضرورتا برای احتیاط بیشتر و با نظر مساعد خود فرد و رضایت خانواده  این افراد مدتی را برابر نیاز با نظر پزشک در محیطی که امن تر است حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: در واقع قرار است این بیماران در یک مرکز مراقبتی نگهداری شوند به همین دلیل قرار شد مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) با هماهنگی صورت گرفته در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.
فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه بعد از بررسی ها به جمع بندی رسیدیم که مسئولیت این مکان را سپاه بر عهده بگیرد خاطرنشان کرد: ظرفیت این بیمارستان سیار هشتصد تخت است که در چند روز اخیر همه این تخت ها مرتب و آماده و ضدعفونی های لازم هم انجام شده است.
وی عنوان داشت: فعلا دولاین از مجموع ۹ لاینی که در اینجا وجود دارد یک بخش برای بانوان و یک بخش برای آقایان مورد استفاده قرار گرفته است.
سردار شاهچراغی  با اشاره به اینکه اینجا یک نقاهتگاه است ولی تمام پیش بینی های پزشکی همانند بیمارستان صورت گرفته است ادامه داد: مجموعه ای از کادر نیروی انسانی ما و پزشکان و پرستاران مرد و زن که برای این مکان نیاز بود از استان و یا تهران تامین شده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم مدت حضور این بیماری در استان و کشور طولانی نشود و با همکاری مردم که ما معتقدیم اگر کار مردمی نشود شاید زمان و دوره گذر از این بیماری طولانی تر شود این بیماری را پشت سر بگذاریم.
فرمانده سپاه قم خاطرنشان کرد: امروز مردم بصورت خودجوش در گروه های مختلف برای کمک به بیماران در بیمارستان ها و ضد عفونی کردن معابر و خیابان ها و اماکن ورود کرده اند.
وی افزود: با دایر شدن این نقاهتگاه ۸۰۰تخت به تخت های بیمارستانی برای مقابله با این بیماری دراستان اضافه شده است.
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17395
اخبار مرتبط

نظرات شما