زاکانی:

ضد انقلاب از طریق قم هراسی به دنبال انتقام است/ فعالیت 6هزار نیروی جهادی در قرارگاه مردمی کریمه

منتخب مردم قم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قرارگاه مردمی کریمه اهلبیت(ع) 6هزار نیروی جهادی فعالیت می کنند گفت: ضد انقلاب از طریق قم هراسی به دنبال انتقام و برخورد با جریان انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  علیرضا زاکانی عصر امروز در نشست خبری قرارگاه مردمی کریمه اهلبیت(ع) برای مبارزه با کرونا اظهار داشت: امروز همان گونه که می دانید کشور در حال مبارزه با یک بیماری بزرگ است بیماری که کل دنیا را گرفته است.
وی ادامه داد: این بیماری برخی الزامات و برخی اشکالاتی را ایجاد کرده است که این مسئله خارج از توان هر دولتی است.
رئیس قرارگاه مردمی کریمه اهلبیت(ع) گفت: اگر تمام دانشگاه های علوم پزشکی در کنار یکدیگر بسیج شوند نمی توان از پس این بیماری و ابعاد اجتماعی اقتصادی سیاسی و.. این بیماری برآیند به همین دلیل الزاما نیازمند یک ظرفیت غیر از دولت و نهادهای مرتبط با دولت هستیم.
وی افزود: این ویروس در اولین شهری که شناسایی شد استان قم بود که این توانمندی پزشکان استان را نشان می دهد نه اینکه بگوییم این  ویروس از قم شروع شده است.
زاکانی عنوان داشت:اصل طرح موضوع قرارگاه مردمی کریمه به واسطه این بود که ظرفیت های حاکمیتی با مسئولیت ها و ماموریت هایی که دارند می توانند در کنار ظرفیت های مردمی قرار بگیرند.
وی اضافه کرد: ظرفیت های خودجوش مردمی می تواند بار بسیاری از این بیماری را در راستای پیشگیری پیش بگیرد.این قرارگاه شکل گرفت تا ظرفیت های حاکمیتی موجود در حوزه و دانشگاه و حرم و جمکران و ستاد نماز جمعه را در کنار ظرفیت مردمی جمع و هماهنگ کند تا در راستای شکست این ویروس اقدام کنند.
مسئول قرارگاه مردمی کریمه با اشاره به چند نکته گفت:با تشکیل این قرارگاه می خواهیم به مجموعه مسئولین  مانند استانداری و دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با ویروس کمک کنیم همچنین می خواهیم تمام ظرفیت های استان را در کنار هم گرد بیاوریم تا با هماهنگی بیشتر ویروس را از استان ریشه کن کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این قرارگاه پنج کارگروه تشکیل شده است. اولین کارگروه کارگروه خیرین و تجمیع گروه های جهادی و دومین کارگروه کارگروه سازماندهی توانمندسازی و بکارگیری افراد در کنار ساماندهی محلات است.
زاکانی ادامه داد:کارگروه سلامت بهداشت و درمان کارگروه بعدی است که در این کارگروه اساتید و متخصصین پزشک حضور دارند و کارگروه بعدی کارگروه فرهنگی و سلامت معنوی است که در این کارگروه بر روی برنامه های معنوی همراه با شادابی روحی و استفاده از اوقات فراغت در این ایام فعالیت می کنند.
وی ابراز داشت:در این قرارگاه ۶هزار نیروی جهادی طلبه و دانشجو و پزشک و غیره بصورت خواهر و برادر فعال هستند.
مسئول قرارگاه مردمی کریمه با اشاره به بحث قم هراسی که اتفاق افتاده است گفت: بحث قم هراسی از دو جهت قابل تامل است. اول اینکه این مسئله بر اساس عدم شناخت و دقت لازم بر این بیماری و درک درست از نحوه کشف و اعلام بیماری ایجاد شده است.
وی افزود: دوم اینکه این اتفاق بصورت کاملا حساب شده برای قم که کانون انقلاب اسلامی است ایجاد شد چرا که دشمنان از قبل هم به دنبال برخورد با انقلاب اسلامی و جریان های انقلابی بودند و این گونه می خواهند دشمنی خود را بروز و ظهور دهند.
زاکانی با اشاره به اینکه ضد انقلاب با قم هراسی به دنبال انتقام است گفت: باید در این زمینه روشنگری برای برخی مسئولین انجام شود و همچنین باید عمق کینه و دشمنی برخی ها با قم و حوزه علمیه و علما را نشان داد.
وی در ادامه به تجمع مقابل حرم مطهر اشاره کرد و تاکیدکرد: اگر این تصمیم با آگاهی و اطلاع رسانی بهتری انجام می شدشاید این حادثه پیش نمی امد.باید با آگاهی بخشی مانع این نوع اتفاقات شویم.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17505
اخبار مرتبط

نظرات شما