معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم :

وضعیت درمانی 4900 قمی نیازمند پیگیری فوری است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر لزوم ثبتنام مردم در سامانه خوداظهاری سلامت گفت: از میان جمعیت غربالگری شده 19 هزار و 801 نفر نیازمند پیگیری و چهار هزار و 904 نفر نیازمند پیگیری فوری بوده که این آمار نشان می‌دهد وضعیت سلامت مردم باید با سرعت بیشتری بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیامک محبی در نشست ستاد مقابله با بیماری‌های حاد تنفسی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون بیش از 81 هزار نفر در سامانه خوداظهاری سلامت ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: ما در گروه 10 دانشگاه نخست کشور هستیم که توانستیم مردم را به ثبت نام در سامانه تشویق کنیم.

وی اضافه کرد: از میان جمعیت غربالگری شده 19 هزار و 801 نفر نیازمند پیگیری و چهار هزار و 904 نفر نیازمند پیگیری فوری بوده که این آمار نشان می‌دهد وضعیت سلامت مردم باید با سرعت بیشتری بررسی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اکنون داوطلبانی را ثبت‌نام کرده‌ایم تا بتوانیم آمار ثبت نام در سامانه خوداظهاری سلامت را افزایش داده و وضعیت سلامت مردم را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم هر چند در این زمینه نیازمند مشارکت گسترده‌تر مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه مراقبان سلامت تاکنون وضعیت 42 هزار نفر از مردم استان قم را به صورت تلفنی مورد بررسی قرار داده‌اند، عنوان کرد: نسبت افراد بدون مشکل نسبت به جمعیت کل غربالگری شده 20 تا 40 درصد است و نسبت جمعیتی که نیازمند مراقبت در منزل هستند نیز 40 تا 60 درصد جمعیت کل است.

محبی تاکید کرد: برای 1.78 درصد افراد غربالگری شده رژیم دو دارویی در مراکز تجویز شده و 24.5 درصد نیز به بیمارستان‌های منتخب ارجاع شده‌اند.

وی ادامه داد: 66 درصد از جمعیتی که نیازمند پیگیری فوری بوده را تاکنون پیگیری کرده و وضعیت 50 درصد آن‌هایی که نیاز به پیگیری غیرفوری داشته‌اند را دنبال کرده‌ایم و از روز گذشته با افزایش نیروها تلاش کرده‌ایم تا این آمار را افزایش دهیم.

محبی با اشاره به اینکه در استان قم 9 مرکز و پایگاه بهداشت را فعال کرده‌ایم، گفت: هزار و 100 نفر به مراکز سلامت مراجعه کرده که از میان آن‌ها نزدیک به 300 نفر به بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.

خاطرنشان می‌شود، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سامانه salamat.gov.ir را برای غربالگری وضعیت سلامت مردم درنظر گرفته که تاکنون درصد کمی از مردم استان قم به این سامانه مراجعه داشته‌اند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17570
اخبار مرتبط

نظرات شما