افزایش 20 برابری جمعیت شهرهای غرب استان تهران نسبت به اوایل انقلاب توجه ویژه می‌خواهد

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس با بیان اینکه شهرهای غرب استان تهران هم اکنون یک و نیم میلیون جمعیت دارد از مجلس و دولت خواست توجه ویژه‌ای به این مناطق با توجه به مشکلات عدیده و کمبود امکانات داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محمد محمودی‌شاهنشین نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی اقوام غرب استان تهران که در شهر قدس برگزار شد، گفت: علی لاریجانی رئیس مجلس در ابتدای دوره دهم مجلس شورای اسلامی 25 چالش مهم کشور را برای نمایندگان ملت تشریح کردند. و حاشیه‌نشینی شهرهای اقماری پایتخت و کلانشهرها را یکی از مهمترین چالش‌ها عنوان کردند.

وی افزود: غرب استان تهران حدود یک و نیم میلیون جمعیت دارد که اهالی 10 شهر و 103 روستا و وجود تعداد زیادی غیرایرانی در این مناطق با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس با بیان اینکه جمعیت 20 هزار نفری شهر قدس در دهه 60 در سال جاری به 400 هزار نفر افزایش پیدا کرده است، گفت‌: این موضوع می‌طلبد مسئولین دولتی و مجلس به مشکلات متعدد این منطقه توجه ویژه‌ای کنند.

محمودی‌شاهنشین گفت: ساکنین این مناطق برای به دست آوردن شغل بهتر و پایدار و امکان تحصیل فرزندانشان و به دست آوردن امکانات بهداشتی و درمانی بیشتر به این منطقه مهاجرت کردند.

وی تصریح کرد: 43 شهر استان تهران با آثار و تبعات مهاجرت‌های مختلف مواجه هستیم.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس گفت:‌در شهرستان ملارد که هم اکنون 400 هزار نفر جمعیت دارد حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد. این در حالی است که با همراهی نمایندگان مردم در مجلس و همچنین مدیران دولتی قرار است سه بیمارستان 164 تختخوابی در شهرستان شهریار، 160 تختخوابی در ملارد و 160 تختخوای در شهر قدس احداث شود که البته پیشرفت این پروژه‌های بالای 50 درصد است.

محمودی‌شاهنشین گفت: نگاه کشور و مسئولین به تهران به عنوان منطقه برخوردار است این در حالی است که شهرهای این استان به هیچ وجه چنین وضعیتی ندارند.

وی  تصریح کرد: ضریب برگشت مالیات به شهرهای استان تهران هفت دهم درصد است که این امر می‌طلبد مجلس و دولت بر رفع مشکلات این شهرها تمرکز کنند.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس در پایان گفت:‌بحث استانی شدن و افزایش نمایندگان شهرهای استان تهران در هفته‌های آینده در مجلس مطرح خواهد شد که البته امیدوارم تصویب شود.

در این گردهمایی علاوه بر انوشیروان محسنی‌بند‌پی استاندار تهران، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان، حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل، صدیف بدری نماینده اردبیل، سیدمهدی فرشادان نماینده سنندج، محمدعلی مفتح نماینده رزن، جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد حضور داشتند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1759
اخبار مرتبط

نظرات شما