نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

برای تازه شدن روح و باطن باید هر ساله به سبک زندگی اسلامی نزدیک شویم

حجت الاسلام بنیادی استاد حوزه با اشاره به اینکه عید یعنی هر ساله های عیب های خود را رفع کنیم گفت: مهمترین نو شدن در این ایام نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه معنای عید خودسازی و خود اندیشی و نگاه به گذشته و توجه به نعمت های پروردگار است اظهار داشت: دعای معروف «یا مقلب‌القلوب و الابصار...» در باطن همین مسئله را می رساند.
وی ادامه داد: در این ایام که عید به عید می گذرد باید انسان هر سال به خدا نزدیکتر شود و عیب های خود را بشناسد و آن را رفع کند.
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین گفت: امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند هر روزی که در آن معصیت خدا انجام نشود آن روز عید است.
وی اضافه کرد: بهترین آداب عید نوروز دیدو بازدید و صله رحم است اما با توجه به شرایط خاص امروز که در تمام کشور ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است و به توصیه پزشکان باید موارد بهداشتی رعایت شود و در خانه بمانیم رفتن به خانه دیگران امکان پذیر نیست.
حجت الاسلام بنیادی گفت: باتوجه به شرایط امروز جامعه باید سبک دیدوبازدید را تغییر دهیم تا از آسیب های این ویروس در امان باشیم. البته در این ایام حتما باید از طریق تلفن و یا فضای مجازی با بزرگان و اقوام ارتباط گرفت و اگر ناراحتی بین آنها وجود دارد از بین برود.
وی خاطرنشان کرد: باید در این ایام روح خودمان را همانند لباس های تنمان و یا مانند بهار که نو می شود نو کنیم. عید و سال نو نباید فقط جامه ما را نو کند باید در سال جدید رفتار و کردار خودمان را هم تازه کنیم و اگر ضعفی در خودمان وجود دارد آن را از بین ببریم.
این استاد حوزه با اشاره به توبه از گناهان به نو شدن روح کمک می کند بیان داشت: مهمترین نو شدن در این ایام نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی است.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/17633
اخبار مرتبط

نظرات شما