مسئول مجمع جهادی پردیسان خبر داد؛

فعالیت 55 گروه جهادی با 640 جهادگر در پردیسان

مسئول مجمع جهادی پردیسان بابیان این‌که فعالیت‌های گروه‌های جهادی به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد، گفت: هم‌اکنون 55 گروه جهادی با 640 جهادگر در پردیسان مشغول خدمت‌رسانی و انجام اقدامات پیشگیرانه هستند.

حجت‌الاسلام محمد نیکنام در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی گروه‌های جهادی در سطح استان و به‌خصوص در منطقه پردیسان، اظهار داشت: از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در شهر قم گروه‌های جهادی با برنامه‌های مختلف وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: بسیاری از گروه‌های جهادی از همان روزهای اول به‌صورت میدانی و عملی کار دست گرفتند و تا به امروز این فعالیت‌ها ادامه داشته است.

نیکنام به حضور گروه‌های جهادی در منطقه پردیسان اشاره کرد و بیان داشت: طبق رصد و پایشی که انجام دادیم در سطح پردیسان 55 گروه جهادی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد نزدیک به 47 گروه شناسه ثبت و سال تأسیس دارند و اعضای آن‌ها مشخص است.

مسئول مجمع جهادی پردیسان تصریح کرد: مدت‌زمان و دوره فعالیت این گروه‌ها بین 3 تا 7 روز است که بعد از اتمام مدت‌زمان فعالیت آن‌ها گروه جدید وارد می‌شود.

وی افزود: هرچند که برخی از گروه‌ها ثبت‌نشده‌اند اما همه این گروه‌ها سرگروه و مدیر دارند و فعالیت‌های آن‌ها مشخص است و هماهنگی لازم را با سایر گروه‌ها دارند.

نیکنام تأکید کرد: از 55 گروه جهادی فعال در پردیسان، 20 گروه آقایان با 140 نفر جهادگر و همچنین 35 گروه جهادی خواهران با 500 نفر مشغول به خدمت هستند.

وی تأکید کرد: دوختن ماسک و پخت‌وپز، گرفتن آب‌میوه، تهیه و توزیع شربت‌های خانگی ازجمله کارهایی است که جهادگران خواهر انجام می‌دهند.

مسئول مجمع جهادی پردیسان بیان داشت: برادران جهادگر نیز ضدعفونی کردن معابر، مجتمع‌ها، ماشین‌ها و خودروها، پشتیبانی غذایی از بیماران، توزیع وسایل بهداشتی در بین بیماران و خانواده‌ها، حمایت از کسانی است که کسب‌وکار آن‌ها به مشکل خورده و توزیع بسته‌های غذایی بین خانواده‌های نیازمند را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که این فعالیت‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: این فعالیت‌ها تا کنترل و رفع بحران کرونا ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود حداقل دو هفته دیگر ادامه داشته باشد.
نیکنام خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی خود را موج دوم کرونا که احتمال دارد با بازگشت مسافران نوروزی شروع شود، آماده می‌کنند تا انشاء الله شاهد شیوع بیشتر بیماری نباشیم.

انتهای پیام/110
گالری عکس
http://qomefarda.ir/17831
اخبار مرتبط

نظرات شما