رئیس پلیس ‌راه استان قم مطرح کرد:

کاهش ۷۳ درصدی تصادف‌های نوروزی در جاده‌های قم

رئیس پلیس ‌راه استان قم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کمتر شدن تردد، تصادف‌های محورهای برون‌شهری قم از ۲۵ اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین‌ ۹۹ نسبت به مدت ‌زمان مشابه سال گذشته، ۷۳ درصد کاهش ‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ مختار پناهی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت تصادف‌های منجربه فوت ۸۸ درصد کاهش داشته و شاهد کاهش ۶۵ درصدی مجروحان تصادف‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال یک نفر در محورهای مواصلاتی قم جان خود را براثر تصادف از دست ‌داده است که علت این حادثه، واژگونی یک دستگاه کامیون در محور قم – سلفچگان بود و در آن راننده کامیون فوت کرد.

رئیس پلیس ‌راه استان قم بیان کرد: بیشترین تصادف‌های قم در ایام نوروز امسال در محور قم – سلفچگان بوده و واژگونی خودرو مهم‌ترین علت تصادف‌هاست.

پناهی در مورد تردد در محورهای برون‌شهری در نوروز امسال گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین‌ماه جاری، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۶۶ درصد کاهش داشته است که سهم سواری سبک، کاهش ۶۹ درصدی و سهم وسایل نقلیه سنگین، کاهش ۴۵ درصدی بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۹۰۹ هزار دستگاه خودرو به شهر قم ورود کرده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۶۷ درصد کاهش داشته که سهم سواری سبک، ۷۰ درصد کاهش و سهم وسایل نقلیه سنگین، ۲۵ درصد کاهش بوده است.

این مسئول بابیان این‌که هم‌اکنون وضعیت ترافیک در سطح محورهای برون‌شهری قم، عادی است از مردم به خاطر رعایت کردن توصیه‌های پزشکی و عدم تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان قدردانی کرد و از همه خواست تا عادی شدن شرایط از تردد در سطح محورها خودداری کنند.

پناهی افزود: در روز سیزدهم فروردین‌ماه امسال(روز طبیعت) نیز شاهد کاهش ۹۰ درصدی تردد در سطح محورهای برون‌شهری قم بودیم.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به‌طور قطعی به بیماری کرونا مبتلا شده و ۳۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد بیماری کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18014
اخبار مرتبط

نظرات شما