چند حرکت ورزشی آسان با توپ بدنسازی+ تصاویر

امروزه توپ‌های بدنسازی با اثراتی چون بهبود قدرت بدنی و کاهش چربی‌های اضافی به یکی از مهم‌ترین ابزار‌های ورزشی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، توپ‌های بدنسازی برای اولین بار در سوئیس برای کمک در فیزیوتراپی کودکان معلول مورد استفاده قرار گرفت و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین وسایل ورزشی در سراسر جهان شد؛ توپ بدنسازی، توپ سوئیسی، توپ تناسب اندام، توپ سلامتی و غیره نام‌های مختلف شناخته شده برای این توپ است.

توپ‌های بدنسازی به طور کلی تحمل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم وزن  را دارند؛  اما فراموش نکنید تمام توپ های بادی نسبت به اشیاء تیز مقاومتی بسیار کم دارند پس مطمئن شوید که هنگام استفاده از توپ اشیاء یا جواهرآلات  تیز  به همراه ندارید.

چند حرکت ورزشی برای با توپ بدنسلزی+ تصاویر

برای استفاده از  توپ بدنسازی نیازی نیست به ورزشگاه بروید، ویژگی که یکی از موارد مثبت این وسیله ساده و ارزان است؛ این وسیله به قدری ارزان است که می توانید به راحتی برای منزل تهیه کنید و به قدری سبک و قابل حمل است که حتی در مسافرت ها هم می‌توانید از آن استفاده کنید و برای استفاده از آن نیاز به دستورالعمل های پیچیده نیست.

 

این توپ در ابتدا در توانبخشی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اوایل سال ۱۹۰۰ از توپ بدنسازی برای درمان بیمارانی که اختلالات دستگاه عصبی داشتند، استفاده می‌شد؛ سپس در دهه ۱۹۶۰، اسباب بازی سازی ایتالیایی، چند عدد از این توپ‌ها را ساخت و فروخت. ۲ دهه بعد  شرکتی ایتالیایی به نام Gymnic کار تولید عمده این توپ ها را برای موسسات توانبخشی انجام می‌داد. از آنجا که مزایای استفاده از این توپ به مراکز ورزشی انتقال یافت، در دهه ۹۰ بسیاری از ورزشکاران حرفه ای دومیدانی، از این توپ‌ها استفاده کردند و به زودی توپ بدنسازی به یک وسیله برجسته و مهم در باشگاه‌های بدنسازی تبدیل شد.

چند حرکت ورزشی برای با توپ بدنسلزی+ تصاویر

توپ بدنسازی ابزاری بسیار مفید برای تقویت عضلات پشت و تقویت اثربخشی ورزش‌هایی که انجام می‌دهید است؛ از آنجایی که هنگام نشستن روی توپ کمی احساس عدم تعادل خواهید کرد و مدام  مجبور هستید وضعیت بدن را برای حفظ تعادل تغییر دهید، استفاده از این توپ به بهبود انعطاف پذیری و اعصاب تعادلی بدن بسیار کمک خواهد کرد.

در مجموع استفاده از این توپ‌ها منجر به تنظیم صحیح حرکت، اعمال فشار برای کسانی که شکمی بزرگ دارند، بهبود قدرت بدنی و ساختار عضلانی، کشش عضلات بدن و کاهش وزن خواهد شد.

چند تمرین مهم با توپ بدنسازی

برای انجام اولین تمرین به پشت روی توپ دراز کشیده و پایین تنه را به‌حالت چمباتمه نگه دارید؛ سپس بدون حرکت دادن پاها، سعی کنید کمرتان را طوری صاف کنید که موازی با زمین شود.چند حرکت ورزشی برای با توپ بدنسلزی+ تصاویر

در حرکت بعدی بر روی توپی که روی یک میز است، به حالت دمر دراز کشیده و با شکم توپ را نگه دارید، سپس در حالی که پاها روی زمین باز است  دست‌ها را جلو توپ روی میز قرار دهید؛ پاها را در همان حالت صاف، بلند کرده و برای مدت کوتاهی در این حالت نگه دارید.

چند حرکت ورزشی برای با توپ بدنسلزی+ تصاویر

زانو را ۹۰ درجه خم کنید و با عضلات پشت به توپی که ما بین شما و دیوار است فشار وارد کنید؛ با صاف کردن زانوها، بلند شده و پس از چند لحظه توقف، به آرامی به حالت قبل بازگردید .

چند حرکت ورزشی برای با توپ بدنسلزی+ تصاویر

توپ را به دیوار چسبانده و با هر دو دست و شکم آن‌را نگه دارید؛ روی پنجه‌های پای خود بلند شده و پس از کمی توقف به آرامی به حالت قبل برگردید.

چند حرکت ورزشی برای با توپ بدنسلزی+ تصاویر

به پشت دراز کشیده و پاها را بر روی توپ قرار دهید به‌طوری که پاها و پشت شما کاملا صاف و کشیده باشد؛ با خم کردن زانو‌ها سعی کنید توپ را به سمت خودتان بچرخانید و حالت قبل برگردانید.

چند حرکت ورزشی برای با توپ بدنسلزی+ تصاویر




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1813
اخبار مرتبط

نظرات شما