دلگیر ترین نیمه شعبان قمی ها

همه خوب می دانند ایام نیمه شعبان هیچ جای دنیا شبیه قم زیبا نبوده و نیست چقدر پیاده روی از حرم تا جمکران در بلوار پیامبر اعظم صفا داشت چقدر خوردن یک لیوان شربت از ایستگاه های صلواتی لذت بخش بود اما امسال دلگیرترین نیمه شعبان برای قمی ها بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چقدر برای ما ساکنان قم این روزها سخت می گذرد ما قمی هایی که هر سال نیمه شعبان کوچه و خیابان ها را آذین بسته و ایستگاه های صلواتی دایر کرده و از زائران حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران حسابی پذیرایی می کردیم.

همه خوب می دانند ایام نیمه شعبان هیچ جای دنیا شبیه قم زیبا نبوده و نیست چقدر پیاده روی از حرم تا جمکران در بلوار پیامبر اعظم صفا داشت چقدر خوردن یک لیوان شربت از ایستگاه های صلواتی لذت بخش بود.

قم همیشه در خط مقدم همه جبهه ها بوده و این روزها برای تبعیت از قانون و حفظ سلامت مردم مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س) و دیگر اماکن مقدس تعطیل شده این هم خودش یک جبهه است.

اینکه پا روی قلب هایمان بگذاریم و ایام نیمه شعبان در صحن باصفای جمکران نباشیم کم از شب های عملیات ندارد.

نمی دانم شاید خدا خواست به ما بگوید  که چه نعمت بزرگی به ما داده بود و ما قدر ندانستیم حالا که بغض گلوهایمان را گرفته و دل تنگ صحن جمکران و ایوان آینه حرم حضرت معصومه(س) هستیم که فاصله چند دقیقه ای با ما دارد اما دستمان از زیارت کوتاه است تازه می فهمیم که قطعه ای از بهشت سهم ما ساکنان قم شده بود.

حالا که درد تلخ فراق را چشیدیم و در روز نیمه شعبان نتوانستیم دو رکعت نماز عاشقی زیر گنبد فیروزه ای جمکران به جا بیاوریم بیایید با هم عهد ببندیم که ان شاالله به زودی این بیماری از کشورمان ریشه کن شد و درب های حرم خانم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران دوباره به روی  زائران باز شد مثل گذشته بی وفا نباشیم و  زود به زود برویم زیارت و زود به زود رهسپار جمکران شویم و با آقای غریبمان درددل کنیم.


نمی دانم خدا این فرصت رو دوباره به ما خواهد داد که ضریح کریمه اهل بیت را در آغوش بگیریم و یک دل سیر گریه کنیم و دو رکعت نماز در صحن باصفای جمکران بخوانیم.

 عمر خیلی کوتاه است چه کسی فکرش را می کرد ما قمی ها در دو قدمی حرم از زیارت محروم شویم. 

مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/18183
اخبار مرتبط

نظرات شما