حجت الاسلام رفیعی:

جوانان شناخت خود نسبت به امام عصر(عج) را بیشتر کنند

استاد حوزه علمیه قم گفت: جوانان آگاهی خود را نسبت به امام زمان(عج) افزایش دهند و امام زمان(عج) را با چراغانی نیمه شیعیان و نور افشانی نشناسیم و درباره امام زمان(عج) وظیفه مضاعف داریم زیرا امام حی و ناظر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی شب نیمه شعبان در مسجد جمکران که از طریق شبکه های سیو ما برای زائران و منتظران پخش شد اظهار کرد: امشب، شب ویژه است که بر احیا و زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در این شب تأکید شده زیارت اباعبدالله(ع) در این شب بسیار ساده ذکر شده است؛ به طوری که فرموده شده زیر آسمان بروید و بیان کنید السلام علیک یا اباعبدالله و السلام علیکم والرحمة الله و برکاته. البته زیارت ویژه نیز این امام دارد ولی اگر فردی در این حد هم سلام دهد 124 هزار فرشته با او مصافحه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر هر روز دعایی را می‌خواند که در بخشی از دعا می‌خوانید خدایا به ما ابهتی از خود بده که چنان تو را دوست داشته باشیم که به خود اجازه ندهیم گناه کنیم و خشیت دیواری بین ما و گناه شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بخش‌های دیگر این دعا گفت: خدایا به اندازه‌ای تو را اطاعت کنیم که به مقام رضایت تو برسیم. خدایا به ما یقینی بده که مصیبت‌های دنیا بر ما آسان شود. خدا همان خدا و مدبر و قوی است و تسلیم هستیم البته تلاش و کوشش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به مفضل بیان کرد برخی اوقات حوادث برای ادب کردن مردم است به عنوان مثال دنیا با همه زرق و برق حریف یک ویروس نشد.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به کتاب آیت‌الله آصفی به نام انتظار الموجه گفت: این کتاب با عنوان انتظار پویا ترجمه شده و بحثی در این کتاب مطرح شد که دو نوع انتظار راکد و پویا داریم. کسی که کف چاه است منتظر است کمکش کنند و فرض کنید کسانی که از دنیا رفتند و در عالم برزخ انتظار نماز و روزه ندارند و کاری از آنها نمی‌آید انتظار راکد است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فردی در آب در حال غرق شدن است باید تلاش کند این انتظار پویا و با تلاش است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به طرح این مطلب در این کتاب مبنی بر اینکه برخی بیان کردند که علت تأخیر در غیبت این است که باید دنیا پر از ظلم شود گفت: در این بخش بحث می‌شود یعنی توحید تعطیل و همه کافر شوند که با عقل تناسب ندارد زیرا خدا در قرآن توصیه به تقوا و ایمان کرده که در پاسخ می‌گوید دنیا بدون امام مطلوب و عادلانه نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخی بیان کردند به دلیل آنکه یاران امام 313 نفر کامل نشده غیبت طولانی شده و آیت‌الله آصفی می‌گوید حرف نادرستی نیست ولی علت اصلی نیست بلکه علت اصلی عدم آمادگی برای این امر است.

حجت‌الاسلام رفیعی عنوان کرد: قصه حضرت حجت(عج) قصه شیعه نیست و همانطوری که غدیر و نیمه شعبان تنها برای شیعیان نیست. قصه مهدویت قابل انکار نیست زیرا روایات زیادی در این زمینه ذکر شده و جهانی و فراگیر است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های مهدی باوران و منتظران حضرت حجت(عج) گفت: امام زمان(عج) را باید حاضر و ناظر بدانیم که دل‌ها را جمع کرده و عدل را اقامه می‌کنند و ظلم را از بین می‌برند. نخستین ویژگی مهدی باوران آگاهی و فهم است و اگر فهم نبود مدعی دروغین ادعا می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: جوانان آگاهی خود را نسبت به امام زمان(عج) افزایش دهند و امام زمان(عج) را با چراغانی نیمه شیعیان و نور افشانی نشناسیم و درباره امام زمان(عج) وظیفه مضاعف داریم زیرا امام حی و ناظر است.

وی عنوان کرد: امید، استقامت، حرکت و تلاش از دیگر ویژ‌گی‌های مهدی باوران است باید از خود پرسید چه کار برای امام زمان(عج) کردی. امشب شهر را به مناسبت میلاد حضرت چراغان کنید.

حجت‌الاسلام رفیعی تضرع، دعا و همدلی برای امام زمان(عج) را دیگر شاخصه‌های مهدی باوران ذکر کرد و افزود: با هم باشیم و نذر کنیم و امام زمان(عج) را بخوانیم. این بیماری آثار منفی زیادی در جامعه داشت ولی آثار مثبتی مانند همدلی داشت.

وی یادآور شد: امام زمان(عج) به شیخ مفید نوشتند اگر شیعیان دو کار کنند این قدر دیدار تأخیر نمی‌افتد؛ دل‌هایشان با هم باشد و وفای به عهد داشته باشند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18187
اخبار مرتبط

نظرات شما