رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

290 بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 290 بیماری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تعداد ورودی و ترخیصی این گونه از بیماران در بیمارستان‌های قم ثابت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد رضا قدیر شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان قم اظهار کرد: بیماری در استان، مدیریت شده، ولی هنوز مهار نشده است و مهار این بیماری بستگی به عملکرد در هفته‌های آینده دارد، باید طرح فاصله گذاری هوشمند به صورت دقیق اجرا شود.

وی ادامه داد: 290 بیماری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان قم بستری هستند و تعداد ورودی و ترخیصی این گونه از بیماران در بیمارستان‌های استان ثابت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بیماران کرونایی چه بیمه داشته باشند یا نداشته باشند، چه ایرانی باشند، چه ایرانی نباشند، هزینه درمان آن‌ها رایگان است.

قدیر هدف گذاری غربالگری بیماری کرونا در استان قم را 80 درصد دانست و تصریح کرد: به دنبال رسیدن این درصد به 90 درصد هستیم، بخش زیادی از اتباع خارجی ساکن قم مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بیمارستان فرقانی حدود دو ماه است که به بیماران کرونایی خدمت ارائه می‌هد و به همین دلیل درآمد این بیمارستان صفر شده است، درخواست رایگان شدن انشعاب فاضلاب این بیمارستان داریم و شبکه فاضلاب بیمارستان فرقانی راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: نباید برای بازگشایی اصناف عجله کرد، پاشنه آشیل در زمینه شیوع کرونا، مراکز تجمعی و پاساژها و بازارها است.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18275
اخبار مرتبط

نظرات شما