برای حضور در لیگ جهانی کاراته‌؛

ستاره کاراته قم مسافر پاریس شد / مهدی‌زاده در فکر المپیک

کاراته‌کای مطرح استان قم در اندیشه کسب مجوز حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان همراه با تیم ملی کاراته ایران راهی فرانسه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بزرگترین رویداد ورزشی جهان المپیک توکیو است که کمتر از دو سال دیگر در کشور ژاپن برگزار می‌شود و از مدت‌ها قبل تمام ورزشکاران رشته‌های انفرادی و تیمی طبق برنامه‌ریزی فدراسیون‌های خود وارد رقابت برای کسب سهمیه این المپیک شده‌اند.

کاراته یکی از پنج رشته ورزشی محسوب می‌شود که برای نخستین‌بار حضور در المپیک را از سال 2020 تجربه می‌کند، رشته‌ای که قمی‌ها به آن دل بسته‌اند تا بلکه برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش این استان، با درخشش ستاره‌های خود سهمیه المپیک را نصیب ورزش قم کند.

این در شرایطی است که کاراته بعد از پیروزی انقلاب تا کنون افتخارات زیادی را برای ورزش قم در میادین داخلی، بین‌المللی، آسیایی، جهانی، جام جهانی و بازی‌های آسیایی این رشته رقم زده و اکنون هم مسوولان و هم مردم قم امیدوارند این رشته برای ورزش قم سهمیه المپیک را نیز به دست بیاورد، چیزی که تا کنون در ورزش قم سابقه نداشته است.

یکی از ستاره‌های سال‌های اخیر ورزش قم و کشورمان امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان ایران است که به واسطه درخشش در سه دوره رقابت‌های قهرمانی جهان و سه دوره پیکارهای قهرمانی آسیا، جام جهانی کاراته و دو دوره بازی‌های آسیایی این رشته، امید اول ورزش قم برای گرفتن سهمیه المپیک به شمار می‌رود.

مهدی‌زاده اکنون در مرحله دوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران است، اردویی که تا هجدهم دی‌ماه جریان دارد و ملی‌پوشان حاضر در اوزان مختلف آن خود را برای حضور در نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان در سال 2019 به میزبانی کشور فرانسه آماده می‌کنند.

میزبان این اردو آکادمی ملی المپیک است و مهدی‌زاده که سال پر فراز و نشیبی را در میادین برون‌مرزی 2018 پشت‌سر گذاشته، همچنان مصمم و با انگیزه در اردوها حضور دارد تا روزهای پنجم تا هفتم بهمن ماه در مرحله نخست لیگ جهانی کاراته‌وان در شهر پاریس بار دیگر اقتدار خود را به نمایش بگذارد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1828
اخبار مرتبط

نظرات شما