رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قم:

ساماندهی محله‌های قدیمی در اولویت برنامه‌های شهری قرار دارد/ ایجاد پارکینگ با ظرفیت 200 خودرو در سال 98

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: ساماندهی محله‌های قدیمی در خیابان‌های آذر و امامزاده ابراهیم در دستور کار بوده و مطالعات آن در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،محمود مسگری صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یوم الله 9 دی و دهه بصیرت اظهار داشت: احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی در دستور کار قرار دارد به طوری که برنامه ریزی‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: متاسفانه نگاه هیئت وزیران با نگاه مدیران ارشد دولتی در استان‌ها در این زمینه تفاوت دارد و جلسات مختلفی دراین زمینه برگزار شده است.
مسگری تاکید کرد: کمیته‌ای از سوی شهرداری و شورای شهر برای تملک ایجاد شده و جلسات هفتگی برای هماهنگی و هدفمندی تملک‌ها برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: ادامه بلوار فردوسی در دستور کار قرار دارد و تملک‌های این پروژه به زودی انجام می‌شود.
مسگری تصریح کرد: تقاطع میدان امینی بیات نیز در منطقه 2 20 پلاک داریم که در حال مذاکره با مالکین برای تملک هستیم تا پروژه برای شروع آماده شود.
وی ابراز داشت: ساماندهی محله‌های قدیمی در خیابان‌های آذر و امامزاده ابراهیم در دستور کار بوده و مطالعات آن در حال انجام است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: دغدغه اعضای شورا نسبت به نمای اسلامی در ساخت‌وسازها بسیار جدی است و در این زمینه بیشتر نیاز به حمایت استانداری به‌عنوان رئیس کمیسیون ماده 5 هستیم.
وی ابراز داشت: قطعاً مراکزی که در بلوار پیامبر اعظم از قبیل هتل و.. ایجاد می‌شوند باید پیوست فرهنگی در خصوص نمای اسلامی ساختمان را داشته باشند.
مسگری تأکید کرد: بوستان‌های شهری با محوریت مساجد در دستور کار قرارگرفته و تملک‌ها در این بخش رضایت‌بخش بوده است به‌طوری‌که بوستان‌های اطراف مساجد گسترش می‌یابد.
وی به برنامه شورای شهر برای ایجاد پارکینگ‌های کوچک در سال 98 اشاره کرد و گفت: در سال آینده ایجاد پارکینگ با گنجایش 200 خودرو در دستور کار خواهد بود.
مسگری در بخش دیگری از سخنان خود در حمایت از شهردار قم گفت: سقائیان نژاد توانسته در کارهای عمرانی و پروژه‌های شهری خوب عمل کند و مجموعه مدیران شهرداری به‌صورت تیمی عملکرد خوبی داشته‌اند.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/1829
اخبار مرتبط

نظرات شما