مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم مطرح کرد:

نصب نرم افزار «شاد» توسط ۹۰ درصد مدیران دوره ابتدایی قم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:‌ بیش از ۹۰ درصد مدیران دوره ابتدایی در قم شبکه اجتماعی شاد را نصب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمیدرضا شیخ الاسلام شامگاه سه‌شنبه طی گفتگویی با بیان اینکه شبکه شاد به عنوان شبکه اجتماعی دانش آموزان در فرصت محدودی توسط وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد، افزود: بیش از ۹۰ درصد مدیران دوره ابتدایی در قم به این شبکه ورود یافته‌اند و این برنامه را نصب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نرم افزار شاد با توجه به اینکه به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: این شبکه دارای مشکلاتی است از جمله اینکه اتباع نمی‌توانند به آن ورود پیدا یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم یکی از وظایف امروز مسئولان آموزش و پرورش را کاهش استرس از درون خانواده دانست و افزود: آموزش و پرورش استان قم برای خانواده‌هایی که امکانات لازم برای استفاده از فضای مجازی را ندارند، تدابیری داشته است به عنوان مثال در روستاهای این استان راهبران آموزشی با رعایت نکات بهداشتی ورود یافته‌اند و حتی در برخی موارد به درب منازل رفته و آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند.

وی بیان کرد: برای تدریس به دانش آموزان در مدارس استثنایی تفاوت ویژه‌ای وجود دارد بدین صورت که در برنامه شاد از طریق مباحث کلامی و ارتباط مستقیم معلم با دانش آموز تدابیری دیده شده است و از آنجایی که تعداد این دانش آموزان در استان بالا نیست بنابراین تاکنون ارتباطات خوبی با دانش آموزان مدارس استثنایی توسط معلمان برقرار شده است.

شیخ الاسلام امکان ادامه سال تحصیلی را در صورتی که شرایط به گونه فعلی باشد، بعید دانست و افزود: بنده پیشنهاد داده‌ام که از ۱۵ شهریور کلاس‌ها را آغاز کنیم تا درس‌های قبلی جبران شود.

بیش از ۹ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید اضافه می‌شود

وی با بیان اینکه پایان خردادماه مدارک تحصیلی لازم توسط مدارس استان ارائه می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۹ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید به دانش آموزان اضافه می‌شود که باید به آماده سازی و ساماندهی نیروهای انسانی بپردازیم و خلل ایجاد شده را به سال آینده موکول کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص وضعیت دانش آموزان پایه دوازدهم نیز افزود: اکثر معلمان قبل از آغاز سال جدید کتب را به اتمام می‌رساندند که امسال نیز قریب به اتفاق مدارس نزدیک به ۹۰ درصد از کتب را به اتمام رساندند اما برای باقیمانده کتب که تدریس نشده و حجم کمی را تشکیل می‌دهد باید تدابیر لازم ارائه شود که درخواست داده‌ام که آموزش و پرورش بخشی از کتب را که تدریس نشده حذف کند.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نهایی در سطح استان قم اظهار داشت: اگر ۱۰ حوزه اجرا در گذشته وجود داشت، باید تعداد آن را برای سال جاری افزایش دهیم به گونه‌ای که در هر حوزه ۵۰ دانش آموز با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی مناسب امتحان دهند.

شیخ الاسلام بیان کرد: برای برگزاری امتحانات داخل مدرسه پیشنهاداتی داده شده از جمله اینکه امتحانات از طریق فضای مجازی برگزار شود و یا امتحان تعدادی از دروس در مدرسه و تعدادی دیگر نیز از طریق فضای مجازی برگزار شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18357
اخبار مرتبط

نظرات شما