فرهنگیان 3 شهرستان استان کردستان فوق‌العاده ویژه مناطق عملیاتی دریافت نمی‌کنند

نماینده مردم قروه در مجلس با بیان اینکه فوق‌العاده ویژه مناطق عملیاتی به کارمندان و فرهنگیان استان کردستان به جز 3 شهرستان داده می‌شود و از اینکه در این زمینه تبعیضی صورت گرفته است، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی‌محمد مرادی نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی صحن علنی مجلس گفت:‌از ویژگی‌های دین اسلام این است که این دین از مظلوم حمایت کرده و از ظالم بیزار است.

وی در تذکری به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه افزود:‌این چندمین بار است که رژیم ترکیه با بهره‌گیری از نیروهای تند و مذهبی همچون داعش و جبهه‌النصره به خاک سویه و مناطق کردنشین سوریه حمله می‌کند لذا از وی به عنوان وزیر خارجه می‌خواهم از طریق سازمان‌های بین‌المللی در جهت جلوگیری و محکومیت از جنایات وحشیانه ترکیه به مردم آن منطقه اقدام کند.

مرادی به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تذکر داد و تصریح کرد: برای کارمندان و فرهنگیان استان کردستان حق مناطق عملیاتی در نظر گرفته شده است اما متاسفانه در حق کارمندان و فرهنگیان شهرستان‌های قروه، دهگلان و بیجار اجحاف شده است و برای این سه شهرستان این فوق‌العاده را در نظر نگرفته‌اند. و از ستاد کل نیروهای مسلح می‌خواهم ضمن ورود به این مسئله که از مسائل بارز تبعیض می‌باشد تجدید نظر کند و در اجرای بند الف ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه بین 20 تا 25 درصد به حقوق کارمندان دولت در این مناطق اضافه شده است که به عنوان فوق‌العاده مناطق ویژه عملیاتی است، شامل کارمندان و فرهنگیان این سه شهرستان شود.

وی  به اسلامی وزیر راه و شهرسازی تذکر داد و گفت: جاده‌های دلبران از توابع قروه و توابع دهگلان که شرایط جاده‌های آنها نامناسب بوده و به قتلگاه تبدیل شده است اقدام عاجل را جهت اصلاح این جاده‌ها صورت گیرد.

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد از دست دادن جوانان کشورمان در دانشگاه آزاد بودیم که این موضوع به دلیل سوء مدیریت صورت گرفته و خواهان پیگیری این موضوع از طریق قانون هستیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1841
اخبار مرتبط

نظرات شما