فعالیت هفت هزار بیمه‌شده در ورزش‌های همگانی قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هیات ورزش‌های همگانی یکی از هیات‌های قدیمی و باسابقه در بین ۴۷ هیات ورزشی موجود در استان قم است که ماموریت اصلی آن همان‌گونه که از نام هیات پیداست، فعالیت در حوزه همگانی ورزش و تلاش برای ایجاد انگیزه و ترغیب عموم افراد جامعه به روی آوردن به فعالیت‌های ورزشی باهدف حفظ و ارتقاء سلامتی آن‌ها و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی، چاقی و نظیر آن‌هاست.

این هیات ورزشی برنامه‌های متنوع همگانی نظیر همایش‌ها و جشنواره‌های‌ ورزشی را در مناسبت‌های مختلف سال برگزار می‌کند، برنامه‌هایی که جنبه عمومی دارد و تمام افراد جامعه اعم از زن و مرد در رده‌های سنی مختلف قادر به شرکت در آن بوده و از یک محیط و فضای شاد و سالم ورزشی لذت ببرند.

گاهی اوقات اشتیاق بالا به حضور در برنامه‌های متنوع ورزش همگانی، به این اتفاق مهم جنبه رقابتی هم می‌دهد، بر همین اساس هیات‌ ورزش‌های همگانی چند رشته ورزشی زیرمجموعه خود دارد که در بخش قهرمانی نیز فعالیت می‌کنند و حتی ورزشکاران این هیات رکورددار استان قم و ایران هستند.

فعالیت۳۱ پایگاه ورزش همگانی در قم

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: به نظرم یکی از کارهای خوبی که در هیات ورزش‌های همگانی انجام‌شده راه‌اندازی پایگاه‌های ورزش در نقاط مختلف شهر است، ما در سال ۹۸ تعداد ۳۱ پایگاه ورزش همگانی در شهر قم داشتیم که ۱۵ پایگاه ویژه آقایان و ۱۵ پایگاه مخصوص بانوان بود، جالب اینکه یک پایگاه برای ورزش خانوادگی هم راه‌اندازی کردیم.

اسماعیل زند اضافه کرد: درمجموع با ۳۱ پایگاه ورزش همگانی در سطح شهر قم به دنبال این بودیم که مردم را به ورزش تشویق کنیم، اتفاق خوبی بود و روز به روز بر تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه‌ها و پایگاه‌های هیات که از مربی هم برخورداراست، افزوده شد.

وی در خصوص همایش‌های ورزش همگانی در قم افزود: از سال‌های گذشته، هرساله همایش‌های همگانی زیادی توسط اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش‌های همگانی با مشارکت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در استان برگزارشده که پرهیجان‌ترین و پرمخاطب‌ترین آن‌ها، همایش‌های بزرگ پیاده‌روی خانوادگی بوده که همواره مشوق‌های زیادی برای حضور حداکثری عموم مردم در آن پیش‌بینی‌شده، اما در سایر رشته‌های این بخش نظیر دو همگانی، دوچرخه‌سواری، پرواز بادبادک‌ها و غیره مردم به این همایش‌ها گرایش و رغبت خوبی نشان داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۸ همایش در قم برگزار کردیم که یک همایش پیاده‌روی ویژه آقایان بود، پنج همایش برای بانوان برنامه‌ریزی و اجرا شد و ۵۲ همایش خانوادگی هم داشتیم، ضمنا از ۸۵ همایش ورزش همگانی در سال ۹۸، تعداد هفت همایش در بخش آقایان، ۲۰ همایش در قسمت بانوان و ۵۸ همایش به‌صورت خانوادگی برگزار  شد.

رییس هیات ورزش‌های همگانی استان قم ادامه داد: جدا از ۱۴۳ همایش‌های پیاده‌روی ورزشی و جشنواره‌های ورزش همگانی، تعداد ۱۰۰ جشنواره ورزش همگانی هم در سال گذشته داشتیم که ۱۵ جشنواره برای آقایان، ۷۳ جشنواره ویژه بانوان و ۱۲ جشنواره به شکل خانوادگی ترتیب یافت و مورد استقبال همشهریان ما قرار گرفت.

وی در پاسخ به این‌که هیات همگانی جدا از مشارکت عمومی مردم، چه تعداد ورزشکار سازمان‌یافته دارد؟ گفت: به دلیل این‌که بخشی از فعالیت‌های هیات همگانی در حوزه قهرمانی و آموزشی انجام می‌شود، طبعا ما ورزشکار سازمان‌یافته هم داریم و کسانی که در برنامه‌های هیات شرکت می‌کنند باید از بیمه ورزشی برخوردار باشند، تعداد بیمه‌شده ورزشی ما در سال ۹۸ درمجموع ۷۷۰۴ نفر بود که از این تعداد ۱۳۰۴ نفر در قسمت آقایان و ۶۴۰۰ نفر در بخش بانوان هستند.

زند با اشاره به اعزام‌ها و مسابقات استانی هیات همگانی در سال گذشته، افزود: مجموعا ۳۳ مسابقه استانی برگزار کردیم که ۱۶ مورد آن ویژه آقایان ورزشکار هیات همگانی استان قم بود و ۱۷ رقابت ورزشی هم در بخش بانوان به انجام رسید، اما در سال ۹۸ به دلیل این‌که فدراسیون ورزش‌های همگانی تکلیف مشخصی نداشت نه‌تنها میزبانی نداشتیم بلکه فقط یک اعزام به رقابت‌های کشوری انجام شد که امیدوارم امسال در این قسمت ازنظر آماری عملکرد بهتری ارائه کنیم و همچون سال‌های قبل شاهد کسب مدال و رتبه در سطح ایران هم باشیم.

وی به فعالیت‌های آموزشی این هیات هم اشاره و اضافه کرد: در بخش آموزش برای این‌که ورزشکاران و نیروی انسانی فعال در بخش‌های مختلف هیات ورزش‌های همگانی با دانش روز ورزش، به اجرای اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده بپردازند،  کلاس آموزش مربیگری، داوری، کارگاه و سمینار برگزار کردیم که دو مورد آن برای آقایان و ۲۱ دوره برای بانوان بود، حتی در بخش خانوادگی هم سه دوره آموزشی داشتیم.

وی گفت: متاسفانه در سال گذشته شاهد کاهش اعتبارات تخصیصی به هیات ورزش‌های همگانی نسبت به سال ۹۷ بودیم، همچنین بدهی‌ که از هیات قبلی ورزش همگانی به بیمه تامین اجتماعی باقی‌مانده بود برای ما دردسر ساز شد و مشکلاتی هم در روزهای پایانی قرارداد یک‌ساله هیات بر سر اجاره سالن شهید حیدریان داشتیم.

وی همچنین تصریح کرد: افزایش تعداد ورزشکاران بیمه‌شده هیات همگانی موجب شد تا از این نظر هیات برتر ورزش قم باشیم، همچنین تعداد پایگاه‌های ورزش همگانی ما در این سال افزایش پیدا کرد و شاهد مشارکت مطلوب و مناسب دانش‌آموزان در برنامه‌های همگانی بودیم، ضمن این‌که ۲۷ کمیته در هیات همگانی به‌خوبی برنامه‌های خود را اجرا کرده و یاور هیات بودند




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18476
اخبار مرتبط

نظرات شما