اقدام تحسین‌برانگیز خانواده بیمار فوت‌شده کرونا در قم+عکس

خانواده بیمار فوت‌شده کرونا در قم هزینه مراسم ختم را خرج بیماران کرونا کردند و تا امروز 6 تن برنج مرغوب ایرانی، 20 گوسفند قربانی شده، نیم تن نخود و نیم تن لپه بین خانواده‌های نیازمند کرونایی توزیع شد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روز 6 اسفند سال 98 مرحوم محمدحسین کاظمی حبیب کارمند بانک رفاه قم براثر بیماری کرونا درگذشت، خانواده مرحوم کاظمی حبیب به جای برگزاری مراسم ختم حرکت تحسین برانگیزی انجام دادند که باعث نجات صدها انسان گرفتار بیماری کرونا و خانواده آن‌ها شد.

شرح ماجرا را خدیجه کاظمی حبیب خواهر مرحوم که خودشان نیز از کادر درمانی قم هستند این‌گونه برای خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: 6 اسفند برادرم که تازه چهل سالش شده بود براثر بیماری کرونا به رحمت خدا رفت در آخرین لحظات زندگی برادرم صوتی در بیمارستان ضبط کرده و به دختر 12 ساله خود ارسال کرده بود که فرزندانش را به خدا سپرده بود که بعد از فوت ایشان به دست ما رسید.

وی گفت: وقت عزاداری و برگزاری مراسم ختم نبود فامیل های ما تصمیم گرفتند به جای برگزاری مراسم گروهی تشکیل دهد تا اعضای فامیل در آن گروه برای برادرم مراسم ختم بگیرد و ختم قرآن برگزار شود آخرین صوت برادرم را در گروهی به نام همدلی که برای فامیل تشکیل شده بود منتشر کردیم که اعضای فامیل بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند.

هزینه مراسم ختم خرج تجهیزات پزشکی شد

کاظمی حبیب ادامه داد: اعلام کردیم که هزینه مراسمات را برای بیماران کرونا صرف خواهیم کرد تا خانواده های دیگر عزیزان خود را از دست ندهند شروع به تهیه دمنوش و توزیع بین بیماران کردیم شماره حسابی را در گروه خانوادگی منتشر کردم که در مدت کمی 200میلیون توسط اعضای خانواده خودم به این حساب واریز شد.

وی افزود: سه بیمارستان قم و نقاهتگاه یاوران مهدی(عج) را تحت پوشش قرار دادیم با توجه به اینکه 200 میلیون مبلغ زیادی بود و در اوایل شیوع بیماری امکانات بیمارستان کم بود تصمیم گرفتیم این پول را برای خرید تجهیزات اختصاص دهیم با رئیس بیمارستانی که در آن مشغول به کار بودم  صحبت کردم که مبلغی توسط خانواده ما جمع آوری شده و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان را خریداری کردیم.

کاظمی حبیب خاطرنشان کرد: بیماران کرونا از نظر جسمی بسیار ضعیف می شوند به همین خاطر برایشان آب میوه طبیعی تهیه کرده و توزیع می کردیم، برنج، گوشت گوسفندی، عسل، دمنوش، آبمیوه و میوه تهیه کردیم و در اختیار بیماران قرار دادیم.

وی گفت: همچنان پول به حساب من واریز می شد با مشورت خانواده خاله ام تصمیم گرفتیم بیمارستان های دیگر قم و نقاهتگاه یاوران مهدی را نیز پوشش دهیم با نیروهای جهادی که در بیمارستان ها بودند ارتباط گرفتیم و از طریق آن‌ها کمک ها به بیماران ارسال می شد.

کاظمی حبیب تصریح کرد: هرروز میوه ، آبمیوه ، دمنوش و عسل تهیه کرده و در بیمارستان شهید بهشتی، کامکار، علی بن ابی طالب و نقاهتگاه یاوران مهدی (عج) توزیع می کردیم.

کمک به خانواد های بیماران کرونایی

وی گفت: خانواده های بیماران کرونایی اغلب از قشر ضعیف جامعه بودند خانواده های بیماران را نیز تحت پوشش قرار دادیم به آن‌ها سرکشی می کردیم و پک های موادغذایی را بین آن‌ها توزیع کردیم.

کاظمی حبیب عنوان کرد: با لطف خداوند تا امروز 6 تن برنج مرغوب ایرانی، 20 گوسفند قربانی شده،  نیم تن نخود و نیم تن لپه بین خانواده های نیازمند کرونایی توزیع شد بعد از فروکش کردن پیک اولیه بین خانواده های نیازمند دیگر که براثر کرونا آسیب اقتصادی دیده بودند نیز مواد غذایی توزیع شد و نیازمندی های اقتصادیشان را شناسایی و تحت پوشش قرار دادیم.

وی بیان کرد: کرونا قدرت بیمار را کاملاً می گیرد و بدن فرد را ضعیف می کند به همین خاطر نیم تن عسل و 600 کیلو دمنوش به و سیب بین بیماران کرونایی توزیع شد، گروه همدلی خانوادگی که تشکیل داده بودیم تبدیل به گروه فی سبیل الله شد و دیگر مردم و همشهریان نیز به ما پیوستند.

کاظمی افزود: خدمت گروه جهادی ما همچنان  ادامه دارد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند رزمایش کمک مؤمنانه برای کمک به فقرا راه‌اندازی شود این رزمایش را به کمک خیرین ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/170
گالری عکس
http://qomefarda.ir/18506
اخبار مرتبط

نظرات شما