معاون استاندار قم:

ساماندهی محله اسماعیل‌آباد قم سال ۹۹ به اتمام می‌رسد

معاون استاندار قم، ساماندهی محله اسماعیل‌آباد به‌عنوان سکونتگاه غیررسمی در استان قم را یکی از اولویت‌های استان اعلام و گفت: کار ساماندهی این محله در سال ۹۹ به اتمام برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیژن سلیمان­‌پور  با اشاره به اهمیت توجه به مباحث آسیب اجتماعی در استان اظهار داشت: سال گذشته 66 میلیارد ریال اعتبار برای کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی در استان قم تخصیص داده شده که این اعتبار برای مقابله با این پدیده هزینه شده است.

وی ایجاد دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی در قم را موردتوجه قرار داد و افزود: ایجاد دفاتر تسهیل­گری و توسعه محلی در مناطق 5 و 2 شهر قم در ارتقاء شاخص­ها و بازآفرینی محلات شهرقائم و اسماعیل‌آباد و رفع بخشی از مشکلات مردم تأثیر بسزایی داشته و در سال 99 نیز پیگیری می­شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، ساماندهی محله اسماعیل‌آباد  به‌عنوان سکونتگاه غیررسمی در استان قم را یکی از اولویت‌های استان اعلام و اظهار امیدواری کرد که کار ساماندهی این محله در سال 99 به اتمام برسد.

وی توسعه تشکل­های مردم‌نهاد در حوزه مشارکت­های اجتماعی در سال 98 را یکی از کارهای موفق استان خواند و ابراز کرد: ظرفیت  تشکل­های مردمی در ساماندهی آسیب­های اجتماعی مغفول مانده است. بنابراین در سال 99 باید زمینه مشارکت و فعالیت این نهادهای مدنی در بهبود شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی بیش‌ازپیش فراهم شود.

سلیمان‌پور با تأکید بر اینکه توجه جدی به موضوعاتی همچون صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندی و رعایت  عفاف و حجاب در سال 98 در استان شده است، تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های انجام‌شده وضعیت سازمان­ها و دستگاه­های استان از حیث رعایت عفاف و حجاب در بخش درون‌سازمانی کاملاً مثبت و مطلوب است، ولی در بخش برون‌سازمانی اشکالاتی وجود داشت که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات در دستور کار قرارگرفته و اجرای این طرح در سال 99 نیز تداوم خواهد یافت.

وی عملکرد واحدهای مقابله باعرضه و تقاضای مواد مخدر و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان قم در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شاخص‌های این دو بخش بر اساس آمار کشفیات، دستگیرشدگان و اعمال قانون دارای ارتقای شاخص در کشور بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان یادآور شد: مسئولیت کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا و همچنین شورای اطلاع‌رسانی به این معاونت محول شده است و این کمیته در تلاش است تا ضمن ارتقای ضریب امنیتی استان و تسهیل در انجام مأموریت دستگاه­ها، به پیشبرد برنامه­های ستاد مبارزه با کرونای استان کمک کرده و تا امروز در این زمینه موفق عمل کرده است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18510
اخبار مرتبط

نظرات شما