نماینده مجلس: وزیر صنعت مراقب جابجایی مدیران مسئله‌دار در این وزارتخانه باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره برخی انتصابات در وزارت صنعت گفت: نحوه گزینش و انتصاب مدیران متاسفانه علیرغم وجود دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های مختلف موجی از انتقادات را به همراه دارد چرا که معمولا دولتمردان افرادی را به مسند کار می‌آورند که پیش از این با آنها تعاملاتی داشته و سوابق مختلف همکاری و رفاقت و هم سلیقگی سیاسی و جناحی داشته‌اند یا اینکه تحمیل نزدیکان رئیس‌جمهور یا دفتر رئیس‌جمهور بوده و بر همین اساس توصیه شده‌اند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شنیده‌ایم برخی افراد قرار است در وزارت صمت جابجا شوند، یعنی سمت‌هایی بگیرند که حتما به ضرر منافع مردم تمام خواهد شد، خاطرنشان کرد: آنچه که مردم را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی رنج داده و آنجا را فلج کرده است مربوط به بی‌توجهی به شایسته سالاری‌هاست.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با انتقاد از برخی انتصابات در وزارت معدن، صنعت و تجارت، افزود: وزیر صمت باید توجه بیشتری به شایسته سالاری کرده و تحت فشارهای دولت و هیأت حاکمه قوه مجریه  برای انتصابات قرار نگیرد. 

ابطحی گفت: بارها در پیامک‌های مختلف ارسالی‌ام به رحمانی به وی هشدار دادم که در انتصاب‌هایش نهایت دقت را انجام دهد. مشکل اصلی انتصابات وزرا به نظارت ضعیف مجلس بازمی‌گردد. چرا که اگر پارلمان خود را در راس امور حس کند و به ایفای وظایفش می‌پرداخت. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه مجلس بر انتصابات در وزارتخانه‌ها نظارت جدی دارد، افزود:‌ وزیر صمت و دیگر وزرا باید به سمت شایسته سالاری و شایسته گزینی رفته و منافع ملی و عمومی جامعه را در نظر بگیرند نه رفاقت و فشارهای سیاسی را. 

وی گفت:‌ سازمان امور اداری و استخدامی باید در دستور العمل انتصاب مدیران بازنگری کرده و ملاک‌های عزل‌ها و انتصاب‌ها و ارزشیابی مسئولین را تدوین کند که متاسفانه دستورالعمل فعلی قدیمی است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18518
اخبار مرتبط

نظرات شما