عضو خبرگان رهبری:

پزشکان متخصص و متدین می‌توانند مضر بودن یا نبودن روزه برای افراد را مشخص کنند/ نباید افراد ناآگاه در این زمینه اعلام نظر کنند

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که پزشکان متخصص و متدین می‌توانند مضر بودن یا نبودن روزه برای افراد را مشخص کنند، گفت: نباید افراد ناآگاه در این زمینه اعلام نظر کنند.

آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن انتقاد از افرادی که  با قصد و هدف خاصی به دنبال ضربه زدن به واجبات دینی ازجمله روزه‌داری هستند، اظهار داشت: در خصوص مباحثی که در روزهای اخیر در خصوص روزه گرفتن در این دورانی که کشور در حال مقابله با بیماری کرونا هست باید به این مهم اشاره‌کنیم که در این زمینه باید اهل‌فن و متخصص اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: این پزشکان هستند که باید در این زمینه نظر خودشان را اعلام کنند، نه افراد دیگری که در این زمینه هیچ سررشته و اطلاعاتی ندارند.

آیت‌الله توکل تصریح کرد: یک قاعده‌ای کلی وجود دارد که اگر پزشکان بگویند یک‌چیزی برای انسان ضرر داشته دارد یا برای خود فرد قطعیت پیدا کند روزه ضرر دارد، نباید روزه بگیرد.

وی افزود: نکته اصلی اینجاست که این ضرر داشتن را باید اهل‌فن و پزشک متخصص و ماهر بگوید نه این‌که افرادی از سر عقده‌گشایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به شایعه افکنی کنند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: مراجع عظام تقلید نیز در این زمینه فتوا داده‌اند و بر اساس همین فتواها اگر پزشکان بگویند در این ایام روزه گرفتن برای فردی ضرری ندارد روزه بر او واجب است و اگر گفتند ضرر دارد روزه گرفتن بر او واجب نیست


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18592
اخبار مرتبط

نظرات شما