فعالیت 2200 نیروی داوطلب در قرارگاه حضرت نرجس (س)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران و حجت الاسلام والمسلمین فرهادزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز یکشنبه از قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس سلام‌الله‌علیها بازدید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرهاد زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ابتدای این دیدار با حضور در جمع جهادگران قرارگاه حضرت نرجس سلام‌الله‌علیها، حرکت جهادی صورت گرفته در جبهه مردمی مقابله با ویروس منحوس کرونا را الگوی بازخوانی شده از دفاع مقدس دانست و افزود: این جوانان با اخلاص با کمترین امکانات پا به پای کادر درمان همانند سال های دفاع مقدس خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه نمودند.

وی در ادامه با اشاره به بحث رویش‌ها در کلام مقام معظم رهبری گفت: الآن بچه‌های دهه 70 و 80 باانگیزه‌های قوی‌تر و نگاهی عمیق‌تر و تحلیلی فاخرتر وارد این معرکه و میدان بزرگ شدند و خدا را شکر روسفید بیرون آمدند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به گستره وسیع حرکت جهادی مردم ایران تصریح کرد: ما در سراسر کشور قرارگاه‌های متعددی داریم که مشغول عملیات مقابله با این ویروس هستند و در مورد همین قرارگاه و فعالیت‌های نیروهای داوطلب آن در بیمارستان‌ها، بی‌شک در این مدت خدمات ارزنده‌ای ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرهاد زاده در خصوص حمایت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از این حرکت جهادی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با این دید که بتواند خدمتی به کادر درمان و جهادی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا انجام دهد.

وی گفت: تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده و طرح‌ها و پیشنهادت مختلفی مطرح‌شده و انشا الله با نگاهی حمایتی، ضمن ساماندهی با عطوفت و محبت این مدل و الگو ماندگار شده و پروتکل‌هایی نوشته شود که با حفظ این ارتباط، همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران در بازدید از قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس سلام‌الله‌علیها این حرکت جهادی را کاری فاخر، مردمی و ماندگار دانست و از آن به‌عنوان یک ذخیره تشکیلاتی در مجموعه سلامت کشور نام برد و ضمن تأکید بر بازتعریف آن در قالب گروه‌های جهادی افزود: امروز ما شاهد این هستیم 2200 نیروی داوطلب باتجربه و آموزش‌دیده در ذیل این قرارگاه شکل‌گرفته است. در حال حاضر گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف تشکیل‌شده و در حال فعالیت هستند که این شکل جدید از همبستگی اجتماعی را به‌صورت کار جهادی متبلور می‌بینیم و می‌تواند یک مدل و الگوی کاملاً متفاوت و بی‌بدیل در عرصه خدمت‌رسانی باشد.

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به فعالیت فنی گروه‌های بهداشت و درمانی گفت: وجود چنین قرارگاه‌های پشتیبانی اطمینان خاطر ایجاد می‌کند تا دوستان بدانند که از متن مردم هم در کنار آن‌ها هستند و من این کار را به‌عنوان یک کار کاملاً موفق ارزیابی می‌کنم.

حجت‌الاسلام رضا کریمی استاد حوزه معصومیه قم و مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون سلام‌الله‌علیها در بخش پایانی این دیدار با تشریح ساختار قرارگاه گفت: حدود 50 روز از شروع به کار این قرارگاه جهادی می‌گذرد و ما با یک گروه 40 نفر در داخل قرارگاه وظیفه برنامه‌ریزی و پشتیبانی را به عهده گرفتیم. با توجه به ارزیابی صورت گرفته کار ویژه ما در خصوص بیمارستان‌ها است 11 بیمارستان و 6 نقاهتگاه را مورد پوشش قراردادیم و در حوزه‌های تخصصی درمانی ورود پیدا نمی‌کنیم در مورد خلأهای موجود در بیمارستان‌ها واردشده و آن‌ها را پوشش می‌دهیم. در حوزه غیر بیمارستانی جهاد دوزندگی صورت گرفت که فعالیت اصلی آن تأمین لوازم بهداشتی موردنیاز مناطق محروم و بیمارستان‌ها بوده که با هماهنگی سازمان انرژی اتمی بحث استریل آن صورت گرفت.

 به گفته وی تا الآن 123 هزار ماسک تولیدشده 12 کارگاه خانگی و 114 خیاط خانگی فعال به‌صورت جهادی خدمات ارائه می‌دهند. بیش از 5 هزار گان مخصوص پرستاری و پزشکی تهیه‌شده 8 هزار کلاه پوش و بیش از 3 هزار شیلد در این زمینه تولیدشده. با یک مانیتورینگ نیازها در بیمارستان‌ها با یک انسجام قوی شبکه خیرین را به بیمارستان‌ها وصل کردیم. با راه‌اندازی چند پویش از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در بحث کرونا حمایت کرده و در نظر داریم برای ماه مبارک رمضان در مناطق جنوبی استان تهران نیز رزمایش همدلی را باقدرت ادامه دهیم.

حجت الاسلام مخدومی جانشین قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس سلام‌الله‌علیها در بخش دیگری به تشریح فعالیت‌های قرارگاه جهادی پرداخت و از فراز و نشیب‌های تجربه متفاوت اقدام جهادی در مواجهه با ویروس کرونا در فعالیت‌های 50 روزه این قرارگاه گزارشی ارائه کرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18636
اخبار مرتبط

نظرات شما