نصب گاردریل در واحد علوم و تحقیقات به زودی آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
 

جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه ۱۱ دی) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به منظور استماع گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و پلیس راهور درباره سانحه مصیبت‌بار واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

دکتر محمد مهدی طهرانچی در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه قبل، حین و بعد از حادثه پرداخت و با تسلیت به خانواده‌های داغدار و جامعه علمی کشور گفت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدای این حادثه مصیبت‌بار در صحنه حاضر شدند و تمام تلاش خود را به کار بردند تا گوشه‌ای از آلام این حادثه مصیبت بار را بکاهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرکت مسئولان دانشگاه در مراسم تشییع دانشجویان جانباخته در این حادثه و برگزاری مراسم ختم برای آن‌ها از حضور مستمر نمایندگان کمیته ویژه پیگیری دانشگاه و معاونت پزشکی در بیمارستان‌ها برای رسیدگی به وضعیت مصدومان خبر داد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در این سانحه داغدار شد، گفت: مسئولان دانشگاه از همان روز‌های اول حادثه جلساتشان را با کمیته‌های دانشجویی آغاز کردند و بنده نیز روز یکشنبه بیش از ۳ ساعت در بین دانشجویان واحد علوم و تحقیقات برای دلجویی از آنان حضور یافتم و با آن‌ها به گفتگو پرداختم.

دکتر طهرانچی همچنین به مصوبه کمیته ویژه پیگیری مبنی بر اخراج ۵ تن از معاونان و مدیرانی که قصور آن‌ها در نظارت بر پیمانکار محرز شد، اشاره کرد و افزود: معاون دانشجویی و مدیرکل دانشجویی کنونی و مدیرکل اداری و مالی وقت به عنوان امضاکننده قرارداد و مدیر ادری وقت و سرپرست ترابری وقت به عنوان ناظران قرارداد برون سپاری اتوبوس‌های دانشجویی برکنار و اخراج شدند.

وی با استقبال از ورود قوه قضاییه برای بررسی دقیق علل حادثه و برخورد با مقصران این حادثه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در آبان ماه بلافاصله بعد از تغییر مدیران دانشگاه به این جمع‌بندی رسید که پیمانکار ارائه دهنده خدمات اتوبوس‌رانی صلاحیت لازم را ندارد، بنابراین از همان زمان ضمن اخطار‌ها و تذکرات پی‌درپی مقدمات برگزاری مناقصه جدید را ایجاد کرد که در آذرماه آگهی برگزاری این مناقصه در روزنامه‌ها منتشر شد و قرار بود یکی دو روز بعد از این حادثه پیمانکار جدید مستقر شود که حادثه فرصت نداد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به اقدامات دانشگاه برای تامین امنیت تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات بعد از این حادثه مصیبت‌بار اشاره کرد و گفت: بلافاصله با شرکت اتوبوس واحد گشت که یکی از بهترین پیمانکاران است، قرارداد بسته شد و اتوبوس‌های جدید جایگزین شدند و به زودی هم نصب گاردریل‌ها و سرعت‌گیر‌ها در این مسیر کوهستانی آغاز می‌شود.

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این جلسه با ارائه گزارش جامعی از نحوه وقوع سانحه و علل آن پیشنهاداتی را برای ایمن‌سازی جاده کوهستانی واحد علوم و تحقیقات ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه دکتر جبار کوچکی‌نژاد به نمایندگی از کمیته متشکل از وی، فریده اولاد قباد و دکتر حبیب‌الله دهمرده به ارائه گزارشی خطاب به اعضای کمیسیون پرداختند.

دکتر محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با بیان اینکه مسئولان باید تدابیری بیاندیشند که چنین حوادثی دیگر تکرار نشود، بر رسیدگی به خانواده‌های داغدار و پیگیری وضعیت مصدومان تاکید کرد.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1869
اخبار مرتبط

نظرات شما