فعالیت یک سوم شاغلان دولتی و خصوصی، راه جلوگیری از موج دوم اپیدمی کروناست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا زالی،فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در جلسه این ستاد ضمن تقدیر از همگاهی همدلی و مساعدت های سازمان های مختلف از ابتدای شیوع کرونا به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت .

وی با اشاره به نقش بی بدیل سازمان بازرسی کل کشور در بحران کرونا از حمایت های ویژه این سازمان  قدردانی کرد و مساله کمبود نقدینگی را موضوعی مهم برشمرد که گریبانگیر سه دانشگاه پایتخت است.

به گفته زالی تصمیم گیری ها برای مقابله با کرونا در استان تهران باید با سایر استانها متفاوت باشد. تهران باید یک الگوی کاملا مجزا و منفک از سایر استانها داشته باشد و حضور نمایندگان تام الاختیار از ستاد مقابله با کرونای تهران  را در ستاد کشوری الزامی است .

 فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: هر روز با موج جدید ی از بازگشایی و حرکت به سمت شرایط عادی روبرو هستیم  و این در حالی است که هنوز با یک میزان رشد صعودی از مراجعان ، بستری عادی و ویژه و مرگ و میر در تهران روبرو هستیم. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تهران با سایر استانها متفاوت است و تصمیم گیری در مورد بازگشایی اصناف و سازمانها باید متفاوت باشد.

 وی با بیان اینکه با دورکاری حجم زیادی از کارهای اداری تحقق پیدا می کنند، پیشنهاد کرد: با یک سوم شاغلان بخش دولتی و خصوصی می توان مسایل را تمشیت کرد تا با چالشی جدید و موج دوم اپیدمی مواجه نشویم.

زالی تاکید کرد: در بازگشایی پلکانی اصناف و مشاغل نیز در تهران نباید شتابزدگی به خرج دهیم ؛ زیرا باعث بروز چالش ها و مشکلات جدید خواهد شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در ادامه گفت: حمل و نقل عمومی شهری به ویژه مترو در سطح شهر متاسفانه بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود که با توجه به آلودگی سطوح، تراکم زیاد، بسته بودن فضا احتمال انتقال و گسترش بیماری افزایش می یابد و این باعث نگرانی است.

وی  اضافه کرد: انتقال شیفت های روزانه  کارخانجات و بخش های تولیدی به شب از جمله پیشنهادات برای کاهش میزان ترددها و تراکم افراد است.

زالی  نظارت بر تهیه و توزیع اقلام بهداشتی با قیمت مناسب، نظارت بر اجرای جدی پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده و تصمیمات اخذ شده از سوی ستاد، مشکلات اعتباری و اقتصادی دانشگاهها، تهیه اقلام بهداشتی و حفاظتی کادر درمان و بهداشت،تنزل ۸۰ درصدی درآمد اختصاصی دانشگاهها و چالش های موجود در خصوص پرداخت های پرسنلی،  ضرورت توسعه بخش های ویژه در بیمارستان های سه دانشگاه و افزایش  زیر ساخت های بهداشتی در تهران را از جمله پیشنهادات دیگر عنوان کرد.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری ها و همراهی های سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضاییه، دانشگاهها، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، دادستانی، استانداری و تمامی سازمانها در طی بحران کرونا قدردانی کرد.

وی ادامه داد: عملکرد نظام سلامت در استان تهران در نبرد با کرونا تحسین برانگیز است




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18733
اخبار مرتبط

نظرات شما