فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع):

توزیع 25 هزار بسته غذائی توسط سپاه قم بین نیازمندان/ عملکرد مردم قم در کمک مومنانه بی‌نظیر بود

سردارشاهچراغی فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه عملکرد مردم قم در کمک مؤمنانه بی‌نظیر بود گفت: تا قبل از نیمه ماه رمضان توزیع 25 هزار سبد کالا شامل نیازمندی‌های یک خانواده به‌ویژه در ماه مبارک رمضان، بین نیازمندان پیش‌بینی‌شده است.

 سردار سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم در حاشیه رزمایش مواسات  و همدلی که عصر امروز در مصلا قدس قم برگزار شد در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد:  بعد از کشف ویروس کرونا در قم هم مانند همه کشور علی رغم اینکه این ویروس مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد از منظر دیگر اتفاقات مبارکی رخ داد و آن حضور مردم در صحنه بود.

شاهچراغی ادامه داد: در این حادثه همه مردم از همه اقشار و همه سازمان ها دولتی و غیر دولتی و طلاب حضور فعالی داشتند، سپاه هم بخشی از قرارگاه کریمه اهل بیت(ع) که برای مقابله با کرونا در قم تشکیل شد را بر عهده گرفت مردم قم در این دو ماه بی‌نظیر عمل کردند متأسفانه بسیاری از این اقدامات و تلاش ها به تصویر کشیده نشد.

وی تصریح کرد: در این دو ماه هر روز و هر شب مردم از داخل منازل، مساجد ، حسینیه‌ها، پایگاه های بسیج و حوزه های علمیه پای کار آمدند و در بخش های مختلفی کار انجام شد، سپاه علی بن ابیطالب (ع) بیمارستان خود را در اختیار مجموعه بهداشت قرار داد همچنین نقاهتگاه یاوران مهدی(ع) را راه اندازی کرد و با کمک بسیجی ها و نیروهای جهادی کارها را پیش برد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم افزود: رزمایش امروز یک نماد است و این کار امروز شروع نشده و مختص امروز هم نیست از همان روزهای اول این کمک و مساعدت توسط گروه های مردمی و بسیجی شروع شده بود، آنچه امروز شاهد آن هستیم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان و توجه به موضوع ماه مبارک رمضان است و با توجه به زمینه‌ای که ایجاد شده بود این رزمایش انجام شد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: از مجموع گروه هاییکه آمارشان به دست ما رسیده است در این دو سه روز تا قبل از نیمه ماه رمضان توزیع 25 هزار سبد کالا شامل نیازمندی های یک خانواده به ویژه در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان پیش بینی شده است.

دل های مردم را به هم نزدیک‌تر شد

وی تأکید کرد:  اقدامات در ایام کرونا به مراتب گسترده تر، زیباتر، منظم تر و فراگیر تر از دفاع مقدس بود خداوند به واسطه این حادثه دل های مردم را به هم نزدیک‌تر کرد کسانی پای کار آمدند که خودشان بضاعت مالی زیادی ندارند اما احساس کردند می توانند کمک کنند، ان شاالله این رزمایش که با عنوان مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه در حال انجام است زمینه ای برای رفع نیاز نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا باشد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم عنوان کرد: کل استان قم توسط بسیجی ها به 53 محله تقسیم شده است و این کار توسط شورای محله و پایگاه های بسیج ، گره های جهادی، حسینیه ها و مساجد ، معتمدین محله و خیرین انجام می شود، از این 25 هزار بسته سبد کالا 10هزار بسته به ارزش 3 میلیارد تومان آن توسط سپاه،  متمرکز از کشور برای قم تأمین‌شده و این ادامه داد و مابقی بسته ها توسط بسیج و گروه‌های جهادی تأمین‌شده است.

شاهچراغی گفت: کمک ها ادامه خواهد داشت و مرحله دوم آن در نیمه رمضان و در روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) انجام خواهد شد، برای طول ماه مبارک رمضان 37 هزار سبد کالا توسط سپاه برای قم پیش بینی شده است که 10 هزار بسته آن در مرحله اول توزیع خواهد شد.

وی گفت: حضور مردم بسیار گسترده بود و اگر همه سازمان ها هم جمع شوند نمی توانند گوشه ای از کمک هایی را که مردم در این مدت انجام دادند را انجام دهند، توزیع از امروز توسط بسیجی ها با محوریت مساجد شروع خواهد شد و در زمان توزیع حتماً کرامت انسانی حفظ خواهد شد و ملاحظات نیز رعایت خواهد شد.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/18769
اخبار مرتبط

نظرات شما