عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

روزه‌داری موجب تقویت روح انسان می‌شود / رزمایش کمک مؤمنانه در طول ماه رمضان تداوم یابد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که روزه‌داری موجب تقویت روح انسان می‌شود، گفت: با شرایطی که امروز به علت بیماری حاکم است، باید رزمایش کمک مؤمنانه در طول ماه رمضان تداوم یابد.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: خداوند متعال در قران کریم می‌فرماید: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا کتِبَ عَلَیکمُ الصِّیامُ کمَا کتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکمْ لَعَلَّکمْ تَتَّقُونَ، به این معنی که روزه بر شما واجب است همان‌طوری که در ادیان گذشته هم واجب بوده است.

وی بابیان این‌که در ماه مبارک رمضان تقوایی الهی برای انسان حاصل شود، تأکید کرد: انسانی که هرروز آب و غذا می‌خورد و تمایلات نفسانی خودش را ارضاء می‌کرد، یک قدرتی را پیدا می‌کند که جلوی نیروی نفسانی خودش را بگیرد.

آیت‌الله  فقیهی روزه گرفتن را موجب تقویت روح انسان برشمرد و بیان داشت: قدرت روحی که انسان پیدا می‌کند برای ایثار فداکاری و معرفت خداوند دریچه‌ای خوبی است و وسیله‌ای می‌شود که انسان‌ها در برابر هواهای نفسانی و تمایلات غیرمنطقی بایستند و با منطق و عقل قدم بردارند.

وی ادامه داد: تمامی اختلاس‌ها، دزدی‌ها درجاهایی صورت می‌گیرد که افراد تمایلات نفسانی خودشان را عملی کرده که موجب فساد در خود و جامعه می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: باید در این روزها تقوای الهی را تقویت کنیم تا بتوانیم توشه‌ای برای آخرت خود داشته باشیم.

وی ایثار و همدردی با نیازمندان را یکی از وظایف مهم مسلمانان در این ماه برشمرد و گفت: شرایط کشور امروز به نحوی است که به علت مبارزه با بیماری کرونا بسیاری از افراد جامعه ازنظر مالی در تنگنا هستند و بهتر است امسال کمک‌های مردمی بیشتر به نیازمندان صورت بگیرد.

آیت‌الله  فقیهی ابراز داشت: البته با توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر رزمایش کمک مؤمنانه یک خیزش عظیمی شکل گرفت که باید این حرکت‌ها بار دیگر و در طول ماه مبارک تکرار شود.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18778
اخبار مرتبط

نظرات شما