نماینده منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم:

پرتاب ماهواره نور به فضا نشان‌دهنده قدرت واقعی و خودباوری جمهوری اسلامی ایران است

نماینده منتخب مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که امروز سپاه در اوج پیشرفت و ترقی قرار دارد، گفت: پرتاب ماهواره نور به فضا نشان‌دهنده قدرت واقعی و خودباوری جمهوری اسلامی ایران است.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به استقرار ماهواره نور در فضا اظهار داشت: در سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه اش وضع‌شده است توانمندی بسیار بالایی به دست آورده و این تحریم‌ها موجب شده است که ایران روی پای خود بایستد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توانسته همه نیازمندی های خود در زمینه های مختلف مانند فنّاوری را  برآورده سازد.

آصفری افزود: باید به این مهم اشاره‌کنیم که تحریم‌ها به‌هیچ‌عنوان نتوانست جلوی پیشرفت نظام را درزمینهٔ فضایی را بگیرد و قرار گرفتن ماهواره نور یک در فضا خود گواه این مهم و پیشرفت است.

وی تأکید کرد: تحریم‌ها اراده ملت و نظام را بیشتر کرد و این اقدام جمهوری اسلامی ایران و سپاه نشان از خودباوری دارد و می‌تواند مذاکره و قدرت چانه‌زنی ما در مذاکرات را بالا ببرد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امریکا و کشورهای غربی که امروز در برابر جمهوری اسلامی ایران قرارگرفته‌اند باید متوجه باشند که ایران امروز با ایران سال 57 تفاوت‌های زیادی دارد به‌طوری‌که ایران کنونی دارای توانمندی‌های ویژه‌ای است که نمونه‌ آن را می‌توان در پرتاب ماهواره به فضا دید.

وی ابراز داشت: این توانمندی محصول اعتماد به دانشمندان کشورمان است که توانسته‌اند در این سال‌ها به‌خوبی درزمینهٔ فضایی و موشکی بدرخشند.

آصفری بیان داشت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید از توان مهندسین و دانشمندان داخلی بیشتر از این‌ها بهره بگیرند، تا در همه زمینه ها کشورمان به پیشرفت‌های مهم دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: البته پرتاب موشک نور نیازمند فنّاوری‌های روز دنیا است که کشورمان بحمدالله از آن برخوردار شده است و قطعاً این مسیر با موفقیت ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم به پیام پرتاب ماهواره به همسایگان کشورمان اشاره کرد و گفت: این پرتاب موفقت آمیز این پیام را برای همسایگان ما دارد که ایران آماده است که این فناوری  را اختیار کشورهای همسایه بگذارد.

وی افزود: علاوه بر این باید به این نکته مهم هم اشاره‌کنم که تأمین نیازمندی‌های فضایی کشورمان در سال‌های اخیر بدون وابستگی به خارج بوده که خود نشان می‌دهد که به چه میزان پیشرفت در این زمینه حاصل‌شده است.

آصفری تصریح کرد: انتظار می‌رود که ماهواره‌های بعدی نیز در سال‌های آینده باقدرت بیشتر و توانمندی‌های به‌روزتر در فضا قرار بگیرد.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/18794
اخبار مرتبط

نظرات شما