پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه / آیت‌الله امینی تلاش‌های ‌گسترده‌ای در صیانت ‌از ولایت فقیه ‌داشت‌

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله امینی عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام گذراند و سفرهای داخلی و خارجی متعددی برای تبیین اندیشه انقلاب اسلامی و دفاع از حکومت اسلامی گذراند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.

در پیام این نهاد حوزوی آمده است: رحلت عالم گران‌قدر آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از برجستگان رجال علمی و چهره‌های موجه فقهی و اخلاقی حوزه‌های علمیه موجب تأثر و تألم گردید.

در ادامه این پیام تصریح‌شده است: ایشان تلاش‌های علمی و عملی گسترده‌ای در صیانت و دفاع از ولایت فقیه و یاری امام و رهبری داشتند و از جمله شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و از اصحاب خاص علامه طباطبایی بودند.

این عالم جلیل‌القدر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام گذراند و سفرهای داخلی و خارجی متعددی برای تبیین اندیشه انقلاب اسلامی و دفاع از حکومت اسلامی انجام داد. سال‌ها حضور در منصب امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری تنها بخشی از خدمات برجسته ایشان برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

در این پیام اذعان شده است: آثار علمی و اخلاقی ایشان ازجمله آثار قلمی مفید و تأثیرگذار برای نسل جوان و فرهنگ اسلامی هست و نشان از عمق نگاه و تحلیل ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه پرهیزگار و انقلابی را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18796
اخبار مرتبط

نظرات شما