مسئول علمی بسیج دانشجویی قم مطرح کرد:

فراخوان پژوهشگر برای استخراج مشکلات صنعت و تولید استان

خزائلی، مسئول علمی بسیج دانشجویی قم با اشاره به فراخوان پژوهشگر در قم، گفت: برای استخراج مشکلات مربوط به صنعت و تولید در استان پژوهشگرانی به صورت تیم با بازدید، گفتگو و تحلیل داده این مسئله را انجام خواهند داد.

 محمد جواد خزائلی، مسئول علمی بسیج دانشجویی قم  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به طرح «استخراج مسائل صنعت استان قم»، اظهار داشت: در بسیج دانشجویی در تلاش هستیم برخی مشکلات استان را استخراج کنیم.
وی ادامه داد: یکی از این حیطه ها مسائل مربوط به صنعت می باشد و صدد هستیم بسیج برای رفع مشکلات استان در صنعت قدم بردارد.
مسئول علمی بسیج دانشجویی قم بیان داشت: قم با توجه به اینکه نزدیک تهران و شاهراه ارتباطی کشور است و از چندین شهرک صنعتی دارد به همین دلیل از جهت صنعتی اهمیت بسیاری دارد و صنعت از اولویت های بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: از همین رو تصمیم گرفته شد تا متن مرجعی با عنوان استخراج و تحلیل مسائل مربوط به صنعت استان آماده شود.
خزائلی عنوان کرد: این موضوع زیر نظر مهندس ابدالی که خود از کارشناسان حوزه تولید هستند و یک تیم دانشجویی که از رشته های مختلفی مانند مهندسی صنایع، مدیریت بازرگانی و حقوق عمومی هستند اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: چینش این تیم دانشجویی هم به این دلیل است در برخی مسائل رشته های مختلف درگیر موضوع هستند به عنوان مثال برخی از مشکلات تولیدکنندگان بازار است و یا برخی از مشکلات مربوط به قوانین و مقررات است که باید از اعضای تیم از این رشته ها حضور داشته باشند.
مسئول علمی بسیج دانشجویی قم گفت: در نظر داریم خروجی این فعالیت هم در قالب یک کتابی منتشر شود تا فعالان اجتماعی که می خواهند پیگیر حل مشکلات استان باشند بتوانند از این کتاب استفاده کنند.
وی تاکید کرد: این پژوهش به دنبال جداکردن کل مشکلات مربوط به صنعت استان است و حتی در این پژوهش به دنبال مشکلات صادرات و واردات هم خواهیم بود.
خزائلی ادامه داد: ممکن است برخی از مشکلات تولید در بخش صادرات مشکلات مربوط به مسائل گمرکی باشد که سعی خواهد شد این مشکلات هم در خروجی آورده شود.
وی ادامه داد:پژوهشگرانی که قرار دست در این مسیر گام بردارند باید ابتدا در رشته های گفته شده در حال تحصیل و فعالیت باشند و در گام بعد هم باید در این مسیر وقت و زمان لازم را قرار دهند.
مسئول علمی بسیج دانشجویی قم با اشاره به روند کار، گفت: این پژوهش ها میدانی است و کسانی که در این مسیر گام بر می دارند باید وقت بگذارند و با گروه هماهنگ باشند چرا که ممکن است پژوهشگری نیازمند جلسه و صحبت با کارشناسان و تولیدکنندگان باشد که باید زمان برای این موضوع داشته باشد و سپس بتواند داده ها را تحلیل و در اختیار گروه قرار دهد.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19010
اخبار مرتبط

نظرات شما