رونمایی از سامانه سیاست‌گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک (ساهوپ)

سامانه سیاست گذاری هوشمند بحران های اپیدمیک (ساهوپ) با حضور روسای دانشگاه علم و صنعت و بسیج اساتید کشور رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به همت جهادی استادان بسیجی دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری هیئت رییسه این دانشگاه ، سامانه سیاست گذاری هوشمند بحران های اپیدمیک (ساهوپ) دانشگاه علم و صنعت ایران به منظور مدیریت پیش دستانه بحراهای زیستی، اجتماعی و اقتصادی رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بر پایه این گزارش طراحی سامانه ساهوپ حاصل همکاری های علمی ، پژوهشی اندیشکده حکمرانی باز بسیج اساتید ، دانشکده های مهندسی پیشرفت و مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران صورت پذیرفت.

میر سامان پیشوایی رییس کانون استادی بسیج دانشگاه علم و صنعت و مدیر این پروژه تحقیقاتی در آیین رونمایی ساهوپ با اذعان به ضرورت مشارکت نخبگان و استادان در معماری مرحله دولت سازی مورد نظر رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به حکمرانی متعالی در کشور گفت: بدون سیاست گذاری های هوشمندانه و مبتنی بر شواهد علمی هزینه های زیادی در بحران های اپیدمیک بر کشور تحمیل می شود که اجرای طرح ساهوپ و اصلاح و ارتقای سبک حکمرانی بصورت هوشمند در ایران، پیامدهای زیانبار در بحران های همه گیر را به شدت کاهش خواهد داد .

وی افزود: رصد پیامد سیاست ها، افزایش سرعت و دقت سیاست گذاری، تبدیل تصمیم های سیاسی به امری کارشناسی، امکان شبیه سازی بحران هایی مانند کرونا، تست انواع سیاست های کنترلی تحت دوزهای مختلف با زمان های اعمال متفاوت را از جمله مزایای سامانه ساهوپ دانست و این سامانه توسط گروه ده نفره بین رشته ‌ای با تخصص های مهندسی سیستم، سیاست گذاری و اپیدمولوژِی مبتنی بر متدولوژی پویایی شناسی سیستم ها و مدل اپیدمی اصلاح شده SEIR طی مدت دو ماه کار فشرده طراحی و پیاده سازی شده است.

وی درادامه ضمن تشریح معماری و نحوه عملکرد این سامانه و تشریح محیط کاربری آن گفت: افراد عادی بدون بهره مندی از دانش تخصصی می توانند از سامانه یادشده بهره بگیرند و اندیشکده ی حکمرانی باز بسیج اساتید و سرمایه قرار گرفتن دانش علوم فنی و علوم انسانی در این دانشگاه در صورت حمایت کافی دولت قادریم در آینده ماژول بهینه سازی را برای پیشنهاد سیاست های اعمالی بهنیه به آن اضافه کنیم. افزایش دقت پارامترهای فنی با استفاده از تکنیک‌های یادگیری و تجربیات خبرگان اپیدمولوژی نیز ممکن است. 

پیشوایی همچنین از وجود توانایی معماری مرکز ی هوشمند برای نیازهای دستگاه های حاکمیتی و دولتی در کانون استادی این دانشگاه خبر داد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19097
اخبار مرتبط

نظرات شما