بعد از وعده‌های فراوان؛

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در قم در هاله‌ای از ابهام!

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در قم یکی از وعده‌های استاندار قم بود که بارها مطرح شد و قرار بود در سال 98 برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  نزدیک به یک سال و نیم از حضور بهرام سرمست در استانداری قم می گذرد و با توجه به عمر یک‌ساله باقی‌مانده از دولت باید گفت اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، حداقل تا یک سال آینده وی استاندار قم باقی خواهد ماند.
در این میان قضاوت در خصوص عملکرد وی در این مدت هرچند که می‌تواند تا حدودی زود باشد اما برخی از وعده‌های وی که در ابتدا نیز بزرگ به نظر می‌رسید، تاکنون عملیاتی نشده است.

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در قم یکی از همین وعده‌ها است که آن طوری که خود استاندار بارها مطرح کرده بود قرار بود در سال 98 برگزار شود اما در عمل این موضوع محقق نشد.

همایشی که قرار بود پای مهمانان و سرمایه‌گذاران خارجی را به کشور باز کند و زمینه‌ساز پیشرفت استان در بسیاری از زمینه‌ها باشد.

آخرین خبری که در این زمینه منتشرشده به اظهارات ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قم در نشست صمیمی استاندار قم با جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتگران در مهرماه سال گذشته برمی‌گردد که بیان داشت: در این همایش علاوه بر سفیران و وابستگان اقتصادی کشورهای گوناگون، ۳۰ تن از کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی استان‌های مختلف نیز شرکت می‌کنند.

همان زمان در خبرها عنوان شد که این همایش آبان ماه برگزار می‌شود اما نه‌تنها در آبان بلکه در ماه‌های دیگر سال نیز این مهم محقق نشد.

به‌هرحال شهر قم ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به‌خصوص گردشگری و صنعت دارد که انتظار می‌رفت برگزاری این همایش زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به استان باز کند اما با توجه به عمر کم باقی‌مانده از دولت روحانی و همچنین شیوع بیماری کرونا برگزاری این همایش در هاله از ابهام قرار دارد.

از سوی دیگر این وعده از سوی سرمست استاندار قم که از همان آغاز تحقق آن با اماواگر همراه بود در کارنامه وی در استان قم باقی خواهد ماند و باید دید در مدت کم باقی‌مانده وی خواهد توانست میزبان این همایش باشد یا نه؟

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/19119
اخبار مرتبط

نظرات شما