آن روی سکه کرونا؛

ایران؛مقتدر تر از آمریکا و اروپا در مبارزه با کرونا

امروز ویروس کرونا باعث شد تا آن بهشت و عظمت پوشالی آمریکا عیان شود و کاخ آرزوهای برخی ها که سنگ آنها را به سینه می زدند نابود شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چندین ماه است که ویروس کرونا در دنیا شیوع پیدا کرده است و اولین بار در کشور چین این ویروس به دنیا معرفی شد و شاید کمتر کسی فکر می کرد که روزی این ویروس در تمام دنیا شیوع پیدا کند و زندگی بسیاری از مردم توسط این ویروس پایان یابد.
ورود این ویروس به ایران در اوایل اسفند با مثبت شدن تست آزمایش بیماری اعلام شد و از همان روز های ابتدایی پزشکان، پرستاران، گروه های جهادی، مسئولین و همه دست به دست هم دادند تا این ویروس منحوس را از بین ببرند.
در همین پستی بلندی های روزهای کرونایی در ایران برخی کشورهای اروپایی و آمریکا با ارسال پیام های دوستی اعلام کردند که می توانند در مبارزه با این ویروس و یا ارسال تجهیزات پزشکی به ایران وارد عمل شوند و اقدامات بشردوستانه انجام دهند.
در این بین بودند افرادی که بازهم فریب سخنان و ظاهر نمایی آمریکا را خورد و به دنبال ایجاد ارتباط و درخواست کمک از آنها بودند و البته برخی ها هم همیشه بی دلیل و یا با دلیل به دنبال ارتباط با آمریکا هستند شروع به گرفتن ماهی از این آب گل آلود کردند.
ولی مطلب مهم این است که شاید اروپا و خود آمریکا هم باور نمی کرد که کمتر چند روز کرونا مهمان کشور آنها هم خواهد بود و تلفات بسیاری هم خواهد گرفت.
امروز ایران توانسته با از خودگذشتگی و کمک های همه مردم ومسئولین و در صدر آنها کادر درمانی، دومین کشور جهان در درمان کرونا قرار بگیرد. روزی کشورهای اروپایی از دادن ماسک به ایران خودداری کردند تا بحران در ایران روز به روز سخت تر شود اما امروز ما تونسته ایم تمام تجهیزات موردنیاز خود را در داخل تولید کنیم و شاید در آینده با کنترل بیماری بتوانیم صادرات هم داشته باشیم و همین موضوع در این روز های بد اقتصادی، روزنه ای برای روشن کردن اقتصاد کشور شود.
سال هاست که برخی وابستگان داخلی به آمریکا در ذهن تمام مردم این موضوع را که آمریکا قدرت اول جهان است و بهترین و بیشترین و به روز ترین امکانات در آمریکا قرار دارد را در ذهن مردم القا کرده اند اما امروز آمارهایی که از آمریکا در مبارزه با کرونا منتشر می شود بسیار متفاوت است.
امروز ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود پیش بینی کرد که احتمالا شمار جانباختگان این کشور بر اثر ویروس کرونا به 80 یا 90 هزار نفر افزایش یابد. از طرفی بر اساس گزارش جدیدی که از سوی دانشگاه «جونز هاپکینز» منتشر شده 1857 فوتی و 32156  مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا به ثبت رسیده است.
بر اساس این گزارش شمار جان باختگان ویروس کرونا در این کشور به  67155 نفر و تعداد مبتلایان به  1148004 رسیده است. 
این آمار ها نشان می دهد آن عظمت آمریکا در عرصه های مختلف همه دروغ و حباب بوده است و به نوعی امید پیدا کردن واکسن درمان ویروس کرونا در دنیا به چهار کشور است که شاید امیدها به ایران بیشتر هم باشد.


حسین حیدری
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19120
اخبار مرتبط

نظرات شما