شهربازی و باغ پرندگان قم قبل از آغاز فصل تابستان به بهره‌برداری برسد

رئیس شورای شهر قم گفت: باید اماکن تفریحی قبل از آغاز فصل تابستان به بهره‌برداری رسیده تا مردم که از ابتدای سال در شرایط سخت قرنطینه بوده‌اند بتوانند از این امکانات کمال استفاده را ببرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عبدالله جلالی عصر امروز در یک‌صد و چهل دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری اظهار داشت: روز معلم و کارگر و همچنین شورا را به همه افراد مرتبط با این مشاغل تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به  سیاست‌های کلی شورا و شهرداری قم افزود: افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از اولویت‌های برنامه شورای اسلامی شهر قم و شهرداری بوده و تعداد قابل‌توجهی از این پروژه‌ها در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری خواهید رسید.

رئیس شورای شهر قم تعدادی از پروژه‌های سال جاری را مربوط به بخش فرهنگی و تفریحی دانست و تصریح کرد: سال‌ها است شهر قم از نظر امکان تفریحی و شهربازی دچار کمبود است و امسال شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی ضمن درخواست از مدیران شهرداری برای افتتاح اماکن تفریحی در نیمه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: باید شهربازی و باغ پرندگان قبل از آغاز فصل تابستان به بهره‌برداری رسیده تا مردم که از ابتدای سال در شرایط سخت قرنطینه به سر برده‌اند بتوانند از این امکانات کمال استفاده را ببرند.

جلالی ادامه داد:باید برنامه‌ای مشخص برای افتتاح پروژه‌ها تدوین شود تا مردم شاهد بهره‌برداری پروژه‌ها بوده و بعد سال‌ها نتیجه عملکرد شهرداری قم را نظاره کنند.

سپس محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم به ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه کمیسیون شهرسازی و معماری پرداخت و بیان کرد: 22 جلسه در 44 ساعت، بررسی 33 لایحه، بررسی بیش از 200 نامه و 88 ملاقات مردمی نتیجه عملکرد این کمیسیون بوده است.

وی 20 مورد از اولویت‌های ابتدای کمیسیون شهرسازی و معماری را نام برد و گفت: پیگیری ساخت حسینیه در مجتمع‌های آپارتمانی پردیسان، پیگیری واگذاری 48 هکتاری، پیگیری زیرگذر امین بیات، انجام تملکات منطقه یک به‌ویژه خیابان برقعی ازجمله برنامه‌های بوده که در کمیسیون پیگیری شده است.

محرری ادامه داد: تملک بلوار زینبیه در منطقه سه، واگذاری میدان تره‌بار به سازمان میادین، پیگیری مجوز تجاری منطقه پردیسان، بازنگری عوارض و تعرفه‌های جرائم ماده 100، پیگیری بازنگری طرح تفصیلی از دیگر اقدامات است.

وی پیگیری کمیسیون شهرسازی و معماری را برای ساماندهی هسته مرکزی و تأمین پارکینگ موردنیاز شهر موفقیت‌آمیز دانست و گفت: در بودجه سال 99 اعتبار قابل‌توجه ای برای ساخت پارکینگ اختصاص داده‌شده و بودجه سال 97 و 98 نیز به آن اضافه‌شده است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19134
اخبار مرتبط

نظرات شما