استاندار قم:

رونق کشاورزی در اولویت برنامه‌های اقتصادی قم است

استاندار قم گفت:‌ رونق هرچه بیشتر در بخش کشاورزی با استفاده از افزایش بهره‌وری و تکمیل زنجیره تولید در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان در سال جهش تولید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از سه مزرعه کشاورزی در بخش‌های جعفریه و مرکزی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، ‌بیان کرد: در سال جاری هم‌زمان با مبارزه بدون توقف با ویروس کرونا، ‌برنامه‌های جهش تولید را در بخش‌های اقتصادی استان دنبال می‌کنیم و هدف ما از بازدید امروز نیز کمک به رونق هرچه بیشتر بخش کشاورزی استان در راستای جهش تولید است.

وی افزود: در بخش کشاورزی تلاش داریم در چارچوب الگوی کشت استان، ‌افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب، فرآیند تکمیل واحدهای کشت گلخانه نیمه‌تمام را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه کشت گل محمدی که در استان دارای ظرفیت‌های مطلوبی است، به دنبال رفع مشکل باغداران هستیم و تکمیل زنجیره تولید و فرآوری این محصول را در بخش اسانس گیری به جد دنبال می‌کنیم تا ارزش‌افزوده اقتصادی فعالیت در این بخش افزایش یابد.

سرمست گفت: با این اقدام‌ها، زمینه فروش و صادرات گل محمدی و محصولات وابسته به آن از استان قم به سایر مناطق کشور و حتی دیگر کشورهای جهان امکان‌پذیر می‌شود.

وی بیان کرد: برای حل مشکل تأمین مالی تولیدکنندگان عمده گل محمدی در سطح استان نیز تسهیلات بانکی موردنیاز تخصیص خواهد یافت تا فعالیت اقتصادی آنان بدون وقفه ادامه یابد.




انتهای پیام/
گالری عکس
http://qomefarda.ir/19165
اخبار مرتبط

نظرات شما