سرهنگ حاجی زاده:

توقیف و نگهداری خودرو بستگی به شکایت دارد

سرهنگ حاجی زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: خودرویی که بیش از یک میلیون تومان جریمه دارد در صورتی که شکایت نداشته باشد توقیف نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسب و کارها و مشاغل برای قطع زنجیره انتقال و جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس تا مدتی تعطیل بودند و بازار با شیوع این ویروس با کسادی مواجه شد.
از طرفی طبق قانون راهنمایی و رانندگی ، خودروهایی که جریمه بیش از یک میلیون تومان داشته باشند توقیف خواهند شد.
در این خصوص  سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در اخرین آمار خود گفت: برابر قانون خودروهایی که بالای یک میلیون جریمه دارند باید توقیف شوند و در حال حاضر بیش از ۸۱ هزار خودرو در پارکینگ ها به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف هستند .
وی افزود: این وسایل از یک میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان جریمه دارند.
برخی از خودروهایی که خلافی بالای یک میلیون دارند توقیف و در پارکینگ هستند ولی برخی از این خودروها در حال تردد هستند و حتی به دنبال پرداخت این خلافی ها هستند. اما در شرایط کرونایی این روزها و تعطیلی بسیاری از مشاغل موجب شد تا بسیاری از افراد که قصد پرداخت خلافی خودرو خود را داشتند نتوانند این عمل را انجام دهند.

از همین رو سرهنگ مهرداد حاجی زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در گفتگو با خبرنگار
قم فردا با اشاره به خلافی بالای یک میلیون تومان خودرو، اظهار داشت: اگر به صورت سیستمی خودرویی توقیف شده باشد یعنی از خودرو شکایت شده باشد در صورت رویت، خودرو توقیف خواهد شد و باید روند قانونی خود را طی کند.
وی ادامه داد: ولی اگر خودرویی جریمه داشته باشد اما از آن شکایتی نشده باشد خودرو توقیف نخواهد شد و اجباری هم به پرداخت وجود نخواهد داشت.
حاجی زاده بیان داشت: توقیف و نگهداری خودرو بستگی به این دارد که خودرو شکایت داشته باشد یا نه.
وی خاطرنشان کرد:تاکنون دستوری برای اقساطی کردن جریمه بالای یک میلیون تومان خودرو ابلاغ نشده است اما برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات مالکین می توانند تعدادی از جریمه ها را پرداخت کنند تا سقف جریمه ها زیر یک میلیون تومان قرار بگیرد.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/19168
اخبار مرتبط

نظرات شما