معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم:

مرحله دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه در جمکران برگزار می‌شود/ اولویت اصلی سپاه کمک به آسیب دیدگان از کرونا است

کبیری معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) قم با اشاره به اینکه اولویت اصلی سپاه کمک به آسیب دیدگان از کرونا است گفت:مرحله دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه به‌صورت متمرکز و هم‌زمان با سراسر کشور شنبه 20 اردیبهشت مصادف با روز ولادت حضرت امام حسن(ع) در شبستان کربلای مسجدمقدس جمکران برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار مهدی کبیری معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم با اشاره به برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک های در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: در مرحله اول رزمایش کمک های مؤمنانه که در مصلا قدس برگزار شد 25 هزار بسته غذایی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

وی افزود: از این 25 هزار بسته غذایی 10 هزار بسته توسط سپاه تأمین شد و 15 هزار بسته دیگر توسط خیرین و پایگاه های بسیج تأمین شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم افزود: مرحله دوم رزمایش کمک های مؤمنانه به صورت متمرکز و هم‌زمان با سراسر کشور شنبه 20 اردیبهشت مصادف با روز ولادت حضرت امام حسن(ع) در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

کبیری خاطرنشان کرد: در شبستان کربلا حدود 5 هزار بسته مواد غذایی به صورت تجمعی به نمایش در خواهد آمد اما پیش بینی می شود در مجموع بیش از 10 هزار بسته غذایی توزیع شود.

وی ادامه داد: البته توزیع مرحله دوم بسته های غذایی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا از شب گذشته در قم آغاز شده است و روز جمعه 19 اردیبهشت هزار بسته غذایی نیز توسط بسیج دانشجویی توزیع می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم تصریح کرد: روز شنبه هم به صورت متمرکز با محوریت ناحیه امام رضا(ع) رزمایش کمک های مؤمنانه انجام خواهد شد و همچنان در این ایام توزیع بسته های مواد غذایی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا انجام خواهد شد.

وی گفت: شناسایی گروه ها و افراد نیارمند از کف جامعه انجام می شود پایگاه های بسیج با همکاری مدیران محلات از همان زمان شیوع کرونا شناسایی خانه به خانه را آغاز کردند و تا جایی که توانستند لیست نیازمندان را تهیه کردند بخشی از نیازمندان هم به واسطه کرونا نیازمند شدند که نیازمندان موقت هستند که  شغل و کاسبی آن‌ها به هم خورد است نیز  شناسایی شدند و بخشی از بسته های غذایی بین آن‌ها توزیع می شود.

کبیری تأکید کرد: هنوز این شناسایی ها ادامه دارد و جز اولویت های اصلی سپاه تکمیل بانک اطلاعاتی نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا است نهادهای مختلف مانند استانداری و ستاد بحران نیز لیست افراد نیازمند را به ما ارسال می کنند و بر اساس آن نیز بسته های غذایی توزیع می شود.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/19225
اخبار مرتبط

نظرات شما