پرونده‌های نزاع و درگیری برای اولین بار در قم کاهش یافت

بر اساس گزارش پزشکی قانونی قم، پرونده‌های نزاع و درگیری استان برای نخستین بار طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن کاهش پیداکرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی قم، کاهش پرونده‌های ورودی در مورد مرکز رسیدگی به مراجعات نزاع و درگیری هم صادق بوده و برای اولین بار در قم روند کاهشی در موارد نزاع ارجاعی به پزشکی قانونی اتفاق افتاده‌است.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی قم، در سال ۹۷ تعداد ۳۷ هزار و ۱۳۶ پرونده در بخش معاینات سرپایی پزشکی قانونی قم تشکیل‌شده که نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۳ درصدی مواجه بوده‌است.

باوجوداینکه در سال ۹۸ نیز همچنان موارد نزاع و درگیری بیشترین میزان مراجعه به پزشکی قانونی بوده اما این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش ۴ درصدی را تجربه کرده‌است.

در سال ۹۷ پرونده‌های نزاع و درگیری رسیدگی شده ۱۱ هزار و ۸۳۸ مورد بوده که در سال ۹۸ این آمار به ۱۱ هزار و ۴۵۳ مورد کاهش‌ یافته‌است.

با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، از اواخر بهمن‌ماه سال ۹۸ سبب کاهش حضور مردم در مجامع عمومی شده و تعداد مراجعه به پزشکی قانونی نیز در این مقطع زمانی تحت تاثیر شرایط پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کاهش قابل‌ملاحظه‌ای پیداکرده که می‌توان این موضوع را در ایجاد روند کاهشی موارد نزاع تاثیرگذار قلمداد کرد.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19248
اخبار مرتبط

نظرات شما