ادامه نهضت پاکیزگی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سال 99

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اصغر عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در خصوص ادامه اجرای نهضت پاکیزگی شهر گفت: ما در نیمه دوم سال 98 به این نتیجه رسیدیم که باید یک نهضتی در کنار همه اقدامات مشخص و همیشگی‌مان در سطح شهر تهران انجام دهیم.

وی افزود: از این رو طرحی نوشته شد تا بر اساس آن در روزهای چهارشنبه در هر ناحیه از شهرداری تهران یک محله و یک منطقه مشخص مورد پاکسازی قرار گرفته و در یک روز کلیه کارهای مربوط به آن محله انجام گیرد.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در این طرح بر اساس درخواست‌های مردمی یک محله مشخص انتخاب و همه توان ناحیه مورد نظر به کار گرفته می‌شود تا همه درخواست‌های مردمی نظیر رفع چاله‌ها، نظافت محله، شست و شوی المان‌های شهری، تعمیر دریچه‌های فاضلاب، تمیزی مبلمان شهری، همه در یک کار جهادی به سرانجام برسد.

عطایی گفت: این اقدام در نیمه دوم سال 98 باعث شد تا شهروندان بیش از پیش در جریان انجام اقدامات معاونت خدمات شهری قرار بگیرند و موجی از افزایش رضایتمندی شهروندان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همراه داشت

وی ادامه داد: کمی بعد از آغاز این نهضت، نهضت دیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کردیم که مربوط به روزهای پنجشنبه و در سطحی وسیع تر بود.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران اظهار داشت: هر منطقه شهرداری تهران موظف شد تا یک محور اساسی منطقه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کند و از ساعت 6 صبح تا 12 ظهر روز پنجشنبه با بسیج تمام امکانات نواحی منطقه خود اقدام به شست و شو، نظافت، رفع مشکلات و هر گونه اقدام مرتبط با آن محور کلیدی کند.

عطایی بیان کرد: برای مثال در یکی از پنجشنبه‌های بهمن ماه سال گذشته چندین منطقه دست به دست هم دادند و در طول یک صبح تا ظهر روز پنجشنبه کل خیابان انقلاب و کل خیابان ولیعصر(عج) را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نظافت کرده و مشکلات مربوط به حوزه خدمات شهری آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتفع کردند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب در هر ماه، در هر ناحیه شهرداری 4 محله و در هر منطقه شهرداری 4 محور اصلی نظافت شده و این کار به صورت مستمر و دوره‌ای انجام گرفت.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا این نهضت در سال 99 هم ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر، گفت: یکی از مواردی که در سال 99 ادامه یافت و با جدیت بیشتری هم دنبال شد، همین دو نهضت پاکیزگی و نظافت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بود که اتفاقا باعث شد سیل عظیمی از پیام‌های تقدیر از خدمات شهری در سامانه 137 ثبت شود.

عطایی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با سامانه 137 تماس گرفته و ضرورت نظافت محله خود و محور کلان منطقه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کند تا در انتخاب محلات با اولویت بالا به مجموعه خدمات شهری کمک کرده باشند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19282
کلیدواژه: ادامه سال چاله‌ه
اخبار مرتبط

نظرات شما