بابایی‌کارنامی: برخی سوء استفاده کنندگان از سفره بزرگ ملت سهم های عجیبی برداشتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی بابایی‌کارنامی منتخب مردم ساری در مجلس یازدهم در نخستین نشست هم‌اندیشی فراکسیون کارگری مجلس یازدهم با برخی از جامعه کارگری اظهار داشت: در شرایطی که کشور مشکلات زیادی از حیث اقتصادی دارد و شیوع «کرونا» و «تحریم های ظالمانه» این مشکلات را دوچندان کرده است، کارگران بیش از هر زمان دیگری آسیب پذیر شده اند. موضوعی که حتما باید تدابیر ویژه ای از سوی دولت و مجلس برای آن در نظر گرفته بشود.

وی افزود:طبیعتا هدف اقتصاد هر کشوری تولید ثروت است، اما این تولید ثروت در دنیا به صورتی است که بخش کوچکی از جوامع غربی بیشترین سهم را از ثروت می برد و سایر اقشار مردم هم به اندازه کوچکی بهره مند می شوند؛ یعنی نیروی کار و بدنه اصلی جامعه کار می کند به نفع جمعی کوچکی از ثروتمندان و این اصحاب ثروت هستند که دیگران را برای بزرگ و بزرگ تر شدن میزان سرمایه شان در اختیار دارند.

بابایی کارنامی گفت: در جمهوری اسلامی ایران و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هدف فعالیت های  اقتصادی و تولید ثروت در کشور، «تقسیم عادلانه آن بین آحاد مردم» بوده است و این موضوع و رویکرد قرار بوده دقیقا نقطه مقابل نگاه نظام سرمایه داری غرب باشد؛ اما متاسفانه هرچه جلوتر آمده ایم؛ این نگاه را فراموش کرده ایم و در حال نزدیک شدن به همان نگاه نظام سرمایه داری غرب هستیم. چراکه شکاف طبقاتی موجود در کشور چیزی جز این موضوع را نشان نمی دهد.

وی گفت: در شرایطی که دولت‌ها نیز ناکارآمدی هایی از خود نشان داده اند، برخی سوء استفاده کنندگان فضا را دقیقا در راستای منافع خود دیده اند و از سفره بزرگ ملت سهم های عجیبی برای خود برداشته اند؛ این را اضافه کنید به سوء استفاده های اقتصادی نظیر بهره گیری از رانت ها، اختلاس ها و ... ببینید.

منتخب مردم ساری در مجلس یازدهم افزود: اگر اینها نبود تا چه اندازه می توانستیم به سمت توزیع عادلانه ثروت ایجاد شده در کشور و منابع بین اقشار مختلف مردم به ویژه کارگران و دهک های پایین درآمدی جامعه برویم.

بابایی کارنامی می‌گوید که در رسیدن به «اقتصاد سالم»؛ «کارگر» یکی از ستون های اصلی و از عوامل درجه یک تولید ثروت در کشور است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد ما هم راستا با علم روز مدیریت در دنیا پیش نمی رویم؛ چرا که اگر اینطور بود، باید «کارگرِ ماهر و نوآور» را موجب افزایش کیفیت کار می دانستیم و برای آن هم هزینه می‌کردیم؛ خب وقتی چنین باشد و انگیزه بین ستون‌های اصلی تولید ثروت در کشور به وجود بیاید، چرخ‌های اقتصاد، تولید و صنعت هم راه خواهد افتاد.

منتخب مردم ساری در مجلس یازدهم تاکید کرد: ما به عنوان فراکسیون کارگری در مجلس یازدهم می خواهیم نگاه های گذشته در خصوص کارگر اصلاح بشود. از فراکسیون به عنوان اهرمی برای تحقق مطالبات کارگران و بررسی مشکلات آنان بهره خواهیم گرفت تا از این طریق کارگر را امیدوار به آینده خود کرده و او را آگاه کنیم که قدر زحمات و خدماتش حتما دانسته می شود.

بابایی کارنامی افزود: بنده بر این عقیده هستم که بنگاه های اقتصادی و کارفرمایان باید دانش و مهارت نیروی کار و سهم آن را از عوائد بنگاه های اقتصادی افزایش دهند؛ این موضوع باعث خواهد شد که کارگر نیز با احساس مسئولیت بیشتر و بدون سهل‌انگاری عمل کند. نفع این مساله هم برای همه خواهد بود هم برای کشور، هم برای بنگاه اقتصادی هم برای مردم و هم به نفع کارگر و تولید موضوع تمام می شود. این را باید یک بازی برد – برد دانست.

منتخب مردم ساری در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: درست است که شرایط اقتصادی، تحریم و کرونا سال سختی را پیش روی کشور و دولت به عنوان بزرگ ترین کارفرما قرار داده است. اما متاسفانه در جریان مصوبات امسال شورای عالی کار شاهد بودیم که نمایندگان کارگری عضو این شورا در نهایت مصوبه آن را نپذیرفتند و معتقد بودند که باید میزان دستمزد کارگران در سال ۹۹ افزایش یابد. در حقیقت مفاهمه مورد قبول همگی در مصوبه امسال به دست نیامد.

وی ادامه داد: معتقدیم که در دنیای کنونی و با توجه به تحولات پر سرعت فناوری، یادگیری مداوم، آموزش های و استفاده از تجربیات قبلی می تواند منجر به ارتقاء بهره‌وری و کیفیت تولید و در نهایت رونق اقتصادی شود به شرط اینکه بساط بسیاری از موضوعات نظیر رانت خواری ها، ویژه خواری ها، اختلاس ها، انجام لابی های شخصی و مسائلی از این دست که اکنون به یک معضل در بخش های مختلف کشور تبدیل شده، برچیده شود.

منتخب مردم ساری در مجلس یازدهم  یادآور شد: کارگران در برهه های مختلف نظیر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سایر عرصه ها همواره یکی از ستون های ثابت و همراه در کشور بوده اند. لذا باید به اندازه سهم و نقشی که در کشور داشته و ایفا کرده اند زحمات آنان مورد قدردانی قرار بگیرد. حتما رسیدگی به این بخش و تقویت آن می تواند منجر به تقویت کشور در حوزه های مختلف از جمله در تولید، اقتصاد و صنعت بشود.

وی گفت: نگاه فراکسیون کارگری مجلس یازدهم قطعا همین است و هرگز دنبال حمایت های نمایشی از کارگران نخواهد بود، بلکه با عمل گرایی صرف و بهره گیری از نمایندگان منتخبی که خود در این بخش فعالیت داشته اند؛ یعنی افتخار کارگری و یا برآمدن از یک خانواده کارگری را داشته اند و همچنین تجربه و تخصص لازم را در این حوزه دارا می باشند، تمام تلاش خود را صرف بهبود وضعیت این قشر زحمتکش و کاستن از مشکلات شان خواهد کرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19525
اخبار مرتبط

نظرات شما