مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

سال گذشته بیش از 12هزار نفر تسهیلات ازدواج دریافت کردند

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در سال گذشته حدود ۱۱ هزار و ۹۶۴ نفر در قم از تسهیلات ازدواج استفاده کردند و سهم تسهیلات ارایه شده به زوج ها نیز سه هزار و ۷۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود، و ۹۳ درصد متقاضیان نیز موفق به دریافت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رسول منعم پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسب روز خبرنگار با اشاره به سرانه فضای ورزشی استان، اظهار داشت: فضاهای تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان قم از ۱۹ صدم به ۲۴ صدم افزایش رسید.

وی ادامه داد: با احتساب فضاهایی که در اختیار دیگر دستگاه های دولتی و همچنین بخش خصوصی قرار دارد فضاهای ورزشی استان به نیم متر مربع افزایش پیدا کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اضافه شدن هیئت های قایق رانی و شمشیربازی به هیئت های ورزشی قم، گفت: هیات های ورزشی قم در اواخر دولت دهم ۴۴ هیات بود ولی در حال حاضر به ۴۷ هیات ورزشی افزایش پیدا کرده است. همچنین در پایان سال ۹۱ تعداد مسابقه های قهرمانی قم ۳۷۴ مسابقه بود ولی در پایان سال ۹۸ تعداد ۴۳۹ مسابقه انتخابی را در استان شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۱ تنها ۴۰۳ تیم ورزشی به مسابقه های قهرمانی کشور اعزام شدند اما در پایان سال قبل تعداد تیم های اعزامی از قم به مسابقه های کشوری و تیم ملی ۸۱۸ تیم بود.


منعم با بیان اینکه تعداد میزبانی رقابت های مختلف ورزشی در قم از ۵۸ مورد در سال ۹۱ به ۸۰ مورد در پایان سال ۹۸ افزایش پیدا کرد، افزود: تعداد ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی نیز از ۱۴۹ ورزشکار در سال ۹۱ به ۱۷۳ ورزشکار در سال قبل رسید همچنین تعداد تیم های ورزشی قم که در لیگ‌ کشوری حاضر هستند نیز از ۵۱ تیم در سال ۹۱ به ۸۹ تیم در سال قبل رسید.

وی ادامه داد: مجموع عناوین قهرمانی کسب شده در قم در مسابقه های ورزشی انفرادی در سال ۹۱ ، ۵۳۴ مورد است که این تعداد در سال ۹۸ به یکهزار و ۵۸۷ عنوان ارتقا پیدا کرد همچنین تعداد عنوان های ورزشی تیمی قم نیز از ۶۲ عنوان در سال ۹۱ به ۱۲۳ عنوان در سال ۹۸ رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم همچنین تعداد عناوین آسیایی و جهانی کسب شده توسط ورزشکاران قمی در سال ۹۱ را ۳۱ مورد خواند و گفت: این تعداد در حال حاضر ۱۱۵ مورد می باشد.

وی ابراز داشت: تعداد باشگاه های ورزشی خصوصی قم در سال ۹۱ ، ۱۳۳ باشگاه است که این تعداد اکنون ۲۶۳ باشگاه ورزشی می باشد.

منعم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه جوانان این استان گفت: کل اعتباری که در سال ۹۱ به حوزه جوانان قم پرداخت شد، بالغ بر ۴۲۵ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۹۸ به ۱۲ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال افزایش یافت.


وی با اشاره به برگزاری ۳۴۰ کارگاه آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج با حضور ۱۰ هزار و ۹۳۸ نفر طی سال گذشته افزود:در سال گذشته حدود ۱۱ هزار و ۹۶۴ نفر در قم از تسهیلات ازدواج استفاده کردند و سهم تسهیلات ارایه شده به زوج ها نیز سه هزار و ۷۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود، و ۹۳ درصد متقاضیان نیز موفق به دریافت شدند.


مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه در قم سه خانه جوان را در مناطق کهک، دستجرد و شهرک پردیسان به بهره برداری رساندیم، گفت: در این دوران کرونا اماکن مختلف توسط سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی ضد عفونی شد همچنین در زمینه توزیع اقلام بهداشتی و تهیه کلیپ های آموزشی با موضوع های مختلف روانشناسی و ورزشی و پخش آن در فضای مجازی نیز اقدام های خوبی انجام پذیرفته است.

وی تهیه و توزیع سه هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی توسط سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: با اهتمام مدیریت ارشد استان و تفاهمی که با مدیران بانک ها از جمله بانک ملی داشتیم، بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به شکل قرض الحسنه به باشگاه های ورزشی خصوصی پرداخت شد.


منعم در ادامه افزود:  ۱۶۸ باشگاه ورزشی از تسهیلات قرض الحسنه ۴۰ میلیونی ریالی بهره مند شدند و به ۲۰۰ مربی ورزشی قم نیز وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون ریالی پرداخت شد.

وی یادآور شد: طبق تفاهم نامه صورت گرفته بین اداره کل ورزش و جوانان قم با صندوق کارآفرینی امید سه میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل این صندوق در نظر گرفته شد، که سرمایه خوبی برای باشگاه های ورزشی قم به شمار می آید و تعدادی زیادی از باشگاه ها هم برای دریافت این وام اقدام کردند.



انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/19571
کلیدواژه: منعم ورزش ازدواج
اخبار مرتبط

نظرات شما