عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

باید در مقابل حرکت آمریکا اقدامی سنگین تر انجام داد/آمریکا بداند هر حرکتی در مقابل ایران هزینه دارد

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: باید در مقابل این حرکت آمریکا اقدامی سخت تر و سنگین تر انجام دهیم تا آنها بدانند که هر حرکت خصمانه ای که علیه ایران انجام دهند برای آنها هزینه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری ایران توسط جنگنده های آمریکایی، اظهار داشت: در این خصوص باید به سقوط هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس توسط آمریکای جنایتکار ارجاعی داشته باشیم.

وی ادامه داد:درآن روز سه عامل عدم اثبات چهره واقعی آمریکا برای مردم و دنیا، نبود تجهیزات لازم برای دفاع و علنی نبودن شکست پذیری آمریکا باعث شد برخی انسان  های ترسو، بدتحلیل و نفوذی دست به دست هم دهند و باوری را در بین مدیران ارشد ایجاد کنند که با آمریکایی ها نمی توان جنگید؛ همین موضوع موجب شد تا امام خمینی(ره) قطعنامه را بپذیرد.

این استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به اینکه امروز هر سه زمینه از بین رفته است، گفت: آگاهی مردم بسیار بالارفته است و تشییع جنازه ده ها میلیونی شهید سلیمانی نشان داد که مردم از دست آمریکای جنایتکار عصبانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید در مقابل این حرکت آمریکا اقدامی سخت تر و سنگین تر انجام دهیم تا آنها بدانند که هر حرکت خصمانه ای که علیه ایران انجام دهند برای آنها هزینه خواهد داشت.

غفاری فر گفت: انجام واکنش در برابر این حرکت آمریکا موجب خواهد شد تا اسرائیل هم جرات انجام چنین حرکت هایی را در مقابل ایران نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه دیپلماسی کشور در این اتفاق، تصریح کرد: این دولت در عمل هر گونه رفتاری که جبهه آمریکا را ناراحت کند انجام نخواهد داد. لفاظی هیچ خاصیتی ندارد و دوره آنهم تمام شده است و نه ملت ما به لفاظی ها اعتماد دارد و نه دولت آمریکا با این لفاظی ها عقب نشینی خواهدکرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به اینکه این مسئله نیازمند اقدام عملی است، گفت: باید رسما و با هماهنگی نهادهای تاثیرگذار در شورای عالی امنیت ملی که سه عضو اصلی آن از دولت است به سربازان ما در خط مقدم اجازه دهند تا حداقل همین بازی را برای هواپیمای آمریکایی انجام دهد.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19575
اخبار مرتبط

نظرات شما