عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

مالیات در بخش مسکن انگیزه دلالان را از بین می برد/مسکن از جمله بخش های پیشران در اقتصاد است

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه مسکن از جمله بخش های پیشران در اقتصاد است، گفت: وقتی برای بخش مسکن مالیات تعیین شود انگیزه های سودا گرانه برخی افراد و دلالان از بین خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،ساجد صمدی قربانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن اشاره به اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار کرد: وقتی برای بخش مسکن مالیات تعیین شود انگیزه های سودا گرانه برخی افراد از بین خواهد رفت.
وی ادامه داد: اطلاعات خرید و فروش مسکن نزد دولت وسازمان امور مالیاتی در دسترس است و به راحتی می توانند به مسکنی که زیر 5سال به فروش می رسد مالیات بالا تعیین کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان داشت: خانه هایی که با سرعت به فروش می رسند مشخص است به عنوان سرمایه در حال استفاده است و برخی در حال سفته بازی در این بخش هستند. در این نوع موارد وقتی شوکی در بازار مسکن رخ دهد ارزش مسکن چند برابر می شود و سود این افزایش قیمت در جیب دلالان می رود.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه مالیات باعث کاهش سوء استفاده می شود، گفت: اثر دیگر مالیات این است که نقدینگی ساکن در این بخش به سمت بخش هایی مانند تولید می رود.
وی تصریح کرد: مسکن از جمله بخش های پیشران در اقتصاد است و نباید بازار مسکن دچار رکود شود؛ دولت با تسهیلات ویژه می تواند عامل رونق ساخت و ساز در بازار مسکن شود.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19585
اخبار مرتبط

نظرات شما