مدیرکل انتقال خون قم:

تاکنون ۷۵ بهبودیافته کرونا پلاسما اهدا کرده اند/اهتمام بهبودیافتگان کرونا برای اهدا پلاسمای خون

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به اینکه بهبودیافتگان بیماری کرونا برای اهدا پلاسمای خون خود اهتمام داشته باشند، گفت: تاکنون ۷۵ نفر از بهبودیافتگان کرونا دراین استان پلاسمای خود را اهدا کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر مرتضی نوریان در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه سن اهدا خون از 18 تا 60 سال است، اظهار داشت: از جوانانی که به سن 18 سالگی می‌رسند تقاضا می‌کنیم به خانواده سازمان انتقال خون اضافه شوند، به خصوص گروه های خونی که شیوع کمتری دارند.

وی افزود:آقایان 4 مرتبه و بانوان 3 مرتبه در طول سال می‌توانند اهدا خون داشته باشند، سلول‌های بدن در عرض نهایت 8 هفته می‌توانند گلبول‌های قرمز خون را تکمیل ‌کنند.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به اینکه اهدا خون باید مستمر باشد چراکه عمر سلول های خونی محدود است، ابراز داشت: پلاکت خون نهایتا تا 5 روز و گلوبول قرمز تا 35 روز قابل استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا برای خون جایگزین مصنوعی وجود ندارد، بنابراین تنها منبع تامین انسان است.

نوریان در ادامه بیان داشت: از هر واحد خون اهدایی فرآورده‌های گوناگونی همچون پلاکت، پلاسما، گلبول قرمز، گلبول سفید و غیره تهیه و تولید و این فرآورده‌ها در مرکزهای درمانی و بالینی بر مبنای نیاز بیماران توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا دردرمان بیماران مبتلا به این بیماری بسیار موثر است به همین دلیل درخواست داریم تا بهبودیافتگان کویید ۱۹ برای اهدای پلاسمای خود مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵ بهبودیافته کرونا دراین استان پلاسمای خود را اهدا کردند، تصریح کرد: از همه بیماران بهبودیافته مبتلا به کویید۱۹ که در بیمارستان بستری بوده و روند درمان آن‌ها پایان یافته‌است، ‌درخواست داریم برای کمک به سایر مبتلایان پلاسمای خود را اهدا کنند.

وی عنوان داشت: مرکز انتقال خون روح‌الله قم برای دریافت پلاسمای خون بیماران بهبودیافته کرونا درنظر گرفته ‌شده‌ است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19590
کلیدواژه: نوریان خون پلاکت
اخبار مرتبط

نظرات شما