دبیرجشنواره خبر داد:

تمدید جشنواره بین المللی من غدیری ام تا انتهای مردادماه

دبیرجشنواره بین المللی من غدیری ام از تمدید جشنواره تا انتهای مردادماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر غلامعلی خلیلیان ظهر امروز در نشست خبری خود در خصوص جشنواره بین المللی من غدیری ام با اشاره به ااینکه پیامبر(ص) فرموده غدیر را به یکدیگر اطلاع دهید، اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب در نوزدهم دیماه سال 97 در دیدار مردم قم فرمودند که برخی می خواهند قم را از مرکزیت انقلاب جدا کنند.
وی ادامه داد: در خصوص مناسبت های مختلف جشنواره هایی برگزار شده است که می توانیم به جشنواره چلچراغ که به مناسبت چهلمین سال انقلاب اشاره کنیم.
دبیر جشنواره من غدیری ام با اشاره به تجمع در نیمه در جمکران، گفت: امسال به دلیل تعطیلی راهپیمایی قدس جشنواره قدس قلب من را برگزار کردیم که آثار بسیار خوبی ارسال شد.
وی اضافه کرد: این جشنواره استانی بود اما به دلیل استقبال از دیگر شهرها به صورت کشوری برگزار شد و 9هزار نفر شرکت کردند.
خلیلیان ابراز داشت:امسال هم به دلیل وجود ویروس کرونا، عید غدیر با شور و نشاط کمتری برگزار شد به همین دلیل جشنواره من غدیری ام را طراحی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش کودک و نوجوان و عمومی برگزار خواهد شد که بخش کودک و نوجوان در سه بخش رنگ آمیزی ویژه کودکان زیر هفت سال، نقاشی ویژه کودکان 5تا10 سال و نامه ای به امام علی(ع) ویژه نوجوانان 10تا16 سال دنبال خواهد شد.
دبیر جشنواره من غدیری ام بیان داشت: بخش عمومی این جشنواره در 6 بخش رومان خوانی، تاریخ دهه ولایت، عکاسی، دابسمش، حدیث نویسی ومدیریت فضای مجازی اجرا می شود.
وی اضافه کرد:مهلت ارسال آثار و شرکت در این جشنواره تا 24مردادماه روز مباهله بود که به دلیل استقبال تا 31مردادماه تمدید شد.
خلیلیان با اشاره به اینکه این جشنواره بین المللی است، گفت: در حال حاضر برای سال اول این جشنواره به صورت زبان عربی هم فراخوان زده شد البته به دلیل عدم حمایت فقط در یک زبان فراخوان انجام گرفت.
وی اضافه کرد: تا روز مباهله که فراخوان اول بود حدود 5هزار اثر دریافت شده است . مسابقات آنلاین هم در حال اجراست که در رومان خوانی حدود 500نفر شرکت کرده اند.
دبیر جشنواره من غدیری ام با اشاره به اینکه اوضاع فرهنگ مناسب نیست، گفت: در خصوص فرهنگ دستگاه ها و ادارات به صورت جزیره ای و موازی کار می کنند که اگر به صورت هماهنگ برخی برنامه ها اجرا شود حتما گره ای از مشکلات استان و کشور باز خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این خصوص باید مجمع فرهنگی متشکل از ادارات  ایجاد شود تا در مناسبت های مختلف فرهنگی  برنامه ریزی های دقیقی صورت بگیرد.
خلیلیان افزود: آدرس کانال های ما در تلگرام، سروش، ایتا من غدیری ام110 و انا غدیری 110و همچنین آدرس سایت JFQOM.ir است.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/19688
اخبار مرتبط

نظرات شما